ترفندها و ترندها

راهکارهایی برای کاهش هزینه های منابع انسانی

یکی از اصلی‌ترین نکته‌هایی که درباره HR وجود دارد این است که آن‎‌ها همیشه به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه های منابع انسانی هستند. طبیعتا مانند بسیاری از رهبران منابع انسانی، اهداف شما در سال 2023 کاهش هزینه‌ها و تقویت نیروی انسانی است؛ این در حالی است که تبدیل تیم‌های TA و TM به شکل بهتر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در ادامه این مقاله جاب آفر با ما همراه باشید تا شما با راهکارهایی برای کاهش هزینه های منابع انسانی آشنا کنیم.

 

 

1. هزینه‌های استخدام با بازسازی مهارت‌ها کاهش دهید

جابه‌جایی داخلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای برآوردن دو نیاز به صورت همزمان است: کاهش هزینه‌های استخدام و کمک به کمبود نیروی کار. هنگامی که صحبت از سودآوری ناشی از بهبود جابه‌جایی داخلی می‌شود، مطالعات نشان می‌دهند که استخدام داخلی 18% در هزینه‌ها در مقایسه با استخدام خارجی صرفه‌جویی می‌کند.

مشاهدات نشان می‌دهند که:

  • این استخدام‌ها تمایل دارند در سازمان بمانند،
  • استخدام‌های داخلی معمولا در نقش جدید خود عملکرد بالایی دارند
  • افرادی که توسط استخدام داخلی در یک سمت جدید قرار می‌گیرند، در مقایسه با استخدام‌های خارجی با بالاترین عملکرد، احتمال بیشتری برای ماندن دارند.

 

2. چابکی خود را با ارزیابی مهارت‌های نرم بهبود دهید

چابکی در سال جاری برای بسیاری از سازمان‌ها اولویت اصلی است. تیم‌های منابع انسانی می‌توانند با ارزیابی مهارت‌های نرم، سریع‌تر به آنچه در راه است واکنش نشان دهند. اندازه‌گیری عینی کار تیمی، ارتباط و سایر مهارت‌های نرم، یک پیش‌بینی‌کننده حیاتی برای عملکرد در هر نقشی است. این کار به تیم‌های استعدادیابی کمک می‌کند تا به راحتی استعدادهای درونی خود را صیقل دهند تا با هرگونه تغییر در استراتژی روند نیروی کار سازگار شوند.

اتخاذ ارزیابی‌های مهارت‌های نرم یکی از راهکارهای کاهش هزینه منابع انسانی و گردش کار است، از طریق امکان ارزیابی سریع‌تر و مطمئن‌تر استعدادهای داخلی برای اطلاع‌رسانی به برنامه‌ریزی جانشین‌پروری، توسعه استعدادها و سایر ابتکارات که باعث پاسخگویی بیشتر می‌شود. برخی راه‌حل‌ها، مانند ارزیابی مهارت‌های نرم حتی شامل بینش‌های عملی برای بهبود مهارت‌های فنی کمتر کارجویان می‌شوند تا آن‌ها را برای نقش‌های آینده بدون توجه به آنچه در پیش است آماده کنند.

 

 

3. زمان تلف شده را با اتوماسیون ساده کنید

با برنامه‌ریزی خودکارسازی فرایندها علاوه بر اینکه از انجام دادن کارهای تکراری و خسته‌کننده جلوگیری می‌کنید، در هزینه‌هایتان نیز صرفه‌جویی می‌شود.

به عنوان مثال، یک بررسی مرجع سنتی 90 دقیقه از زمان استخدام یا مدیر استخدام را می‌گیرد. در همین حال، یک راه حل خودکار مانند راه حل بررسی مرجع رتبه 1 تنها 2 دقیقه از زمان استخدام‌کننده را می‌گیرد.

کارهای کوچک و تکراری نه تنها مدت زمان زیادی را به خودش اختصاص می‌دهد، باعث ایجاد احساس خستگی زیادی در افراد می‌شود که در نهایت بازدهی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

 

4. تجهیزات خود را برای کارایی یکپارچه کنید

این چیزی است برای سازمان‌هایی که به طور ارگانیک استراتژی‌های استعداد و راه حل‌های TA/TM خود را در طول زمان رشد می‌دهند. اول، تحقیقات نشان می‌دهد که پس از تغییر برنامه‌های دیجیتال، بازگشت به یک جریان کاری نزدیک به 10 دقیقه طول می‌کشد. دوم، داده‌های ارزشمندی که در هر پیشنهاد ارائه می‌شود، می‌تواند هفته‌ها، اگر نه ماه‌ها، به تحلیل و عمل روی بینش‌ها اضافه کند.

انتخاب یک شریک اتوماسیون منابع انسانی با راه حل‌های جامع مانند رفتن به باشگاهی است که همه چیز مورد نیاز شما را در یک مکان مناسب دارد. به یاد داشته باشید که روی ارزیابی افراد پشت محصولات نیز تمرکز کنید. داشتن تیم‌های دانش و متعهد علم افراد و موفقیت مشتری در کنار شما مانند داشتن یک مربی شخصی است که شما را راهنمایی می‌کند تا با اهداف و «تمرین‌های» جدید TA و TM به فرم کامل برسید.

 

5.با استفاده از داده‌ها بهترین عملکردتان را به نمایش بگذارید

با در نظر گرفتن تمام فشارها بر تیم‌های منابع انسانی برای استخدام، حفظ و توسعه استعدادها،در نظر گرفتن راهکارهایی برای کاهش هزینه های استخدام کاملا منطقی است. به خصوص اگر سایر ذینفعان در سازمان شما هنوز ارزش کسب و کاری را که شما با استخدام استعدادهایی که وزن خودشان را دارند و بیشتر به آن اضافه می کنید، نبینند.

 

نتیجه‌گیری

تصمیمات سال جدید HR برای سال 2023 هر چه باشد، قطعا شامل راهکارهایی برای کاهش هزینه های منابع انسانی خواهد بود. به علاوه، پیشنهادات ما در واقع قدرت ماندگاری دارند. امیدواریم نکات بالا فرایند تصمیم‌گیری را برای شما را آسان‌تر کنند.

 

منبع: harver.com

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا