ارزیابی عملکردتوسعه کارکنان

راهکارهایی برای جابه‌جایی شغلی آسان‌تر

جابه‌جایی شغلی، در خدمت توسعه قابلیت اشتغال کارکنان شما و یک چالش جدید برای مدیریت منابع انسانی و استعداد است که باید نیازهای در حال توسعه شرکت و همچنین کارکنان خود را برآورده کنند. باید پذیرفت که در دنیای امروز، برخی از حرفه‌ها تکامل‌‌‌ می‌یابند در حالی که برخی دیگر ناپدید‌‌‌ می‌شوند.

در همین حال، کاملا ضروری است که روی رضایت کارکنان در رابطه با شغل فعلی و همچنین پتانسیل شغلی آینده آن‌ها کار شود. جابه‌جایی شغلی راه‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف ارائه‌‌‌ می‌دهد.

برای درک بهتر این مطلب در ادامه مقاله جاب آفر با ما همراه باشید.

 

شاخص‌های جابه‌جایی شغلی موفق چیست؟

امروزه شاخص‌های خاصی وجود دارد که‌‌‌ می‌توان آن‌ها را تحلیل کرد، اما مهمترین چیز این است که بدانیم آیا یک کارمند در موقعیت یا نقش جدید خود موفق است یا خیر. در برخی ساختارها، جابه‌جایی‌ها از مراحل منطقی و سنتی پیروی‌‌‌ می‌کنند. در برخی دیگر از سازمان‌ها، جابه‌جایی خطی کمتر است و نیاز به مهارت‌های جدید، حتی آموزش برای بخش‌های فعالیت کاملا جدید دارد.

بنابراین، دو اهرم برای کار وجود دارد:

مفهوم مهارت: یک کارمند باید بتواند مهارت‌های جدیدی را کسب کند یا مجموعه فعلی خود را در جای دیگری به کار گیرد. این شامل مهارت‌های نرم علاوه بر مهارت‌های فنی می‌شود.

مفهوم انگیزه: تعریف انگیزه برای یک کارمند‌‌‌ می‌تواند بسیار گسترده باشد. برای استخدام‌کنندگان و مدیران، مفهوم انگیزه باید به میل به تازگی، میل و توانایی کسب مهارت‌های جدید و بالاتر از همه میل به چالش کشیدن خود و موفقیت تبدیل شود.

 

 

چگونه کارمندان را به‌ جابه‌جایی علاقهمند کنیم؟

ترویج برنامه‌های جابه‌جایی درون سازمانی نیاز به تلاش روزانه دارد. کارمندان در محل کار برای به دست آوردن مهارت‌های جدید، توسعه آن‌ها و اکتشافات به لطف برخوردهای حرفه‌ای کار می‌کنند که می‌تواند دیدگاه‌‌های جدیدی را ارائه دهد. نقش منابع انسانی این است که به کارمند یادآوری کند که آن‌ها بازیگر اصلی در جابه‌جایی خودشان هستند، اما مطمئنا در طول فرآیند از طرف منابع انسانی حمایت می‌شوند.

 

انعطاف‌پذیر ساختن جابه‌جایی شغلی

منابع انسانی اغلب تمایل دارند برای جابه‌جایی‌ها تمایلات شخصی کارمندان را نیز لحاظ کنند. به طور خاص، با استفاده از “AI” و داده‌‌ها این امکان را فراهم می‌کند که همه موقعیت‌‌های باز را ترسیم و آن‌ها را با مشخصات کارمند مقایسه کنید. این کار می‌تواند افراد را در جابه‌جایی الهام بخشد، زیرا فرصت‌‌های شغلی جدیدی شامل ارتقاء و تکمیل مهارت،  پشتیبانی آموزشی و تجارب نظری و عملی فراگیر ارائه می‌شود.

 

تمرکز روی تمرین

به عنوان منابع انسانی، باید تا حد امکان آموزش را تشویق کنید. شما باید بتوانید فرآیندهایی داشته باشید که این امکان را ایجاد کند که بدانید از چه نوع آموزشی برای هر نوع جابه‌جایی شغلی استفاده کنید.

شما باید بتوانید به یک کارمند بگویید که آن‌ها مهارت‌‌های مختلفی دارند و مهارت‌‌های نرم و سخت خاصی باید برای این جابه‌جایی ایجاد شود که این امکان را فراهم می‌کند که بدانید برای هر نوع تحرک از چه نوع آموزشی استفاده کنید.

 

ایجاد امکان تماس بیشتر

شرکت‌‌ها باید به شیوه‌ای اصیل و معتبر ارتباط برقرار تا به بیشترین تعداد کارمند دسترسی پیدا کنند. برای این کار، یک شرکت می‌تواند نقاط تماس مختلفی برای کارکنان ایجاد کند:

انجمن‌‌های شغلی: در قالب وبینارها، کارمندان می‌توانند با فردی از بخش دیگر در مورد استراتژی و چالش‌‌های فعلی در خدمات خود، در قالب توصیفات تجاری، بحث کنند.

آزمون‌های مهارتی: هوش مصنوعی به منابع انسانی اجازه ‌‌‌می‌دهد تا داده‌های مربوط به کارکنان را جمع‌آوری و در نتیجه برای تسهیل جابه‌جایی برنامه‌ریزی کند. کارمندان از این قالب کوتاه به خوبی استقبال می‌کنند.

رویدادهای شرکتی: آن‌ها این امکان را به شما امکان می‌دهند;I  بخش‌‌ها یا خدماتی را که یک کارمند هنوز فرصت کشف‌شان را نداشته است، کشف کنید. زمانی که کارمندان دور هم جمع می‌شوند، فرصتی برای بحث درباره موضوعات مختلف به وجود می‌آید. این کار به آن‌ها امکان ‌‌‌می‌دهد چشم‌اندازهای جدیدی برای توسعه داشته باشند.

برنامه‌‌ها: توسعه یک موبایل یا اپلیکیشن داخلی به کارمندان اجازه می‌دهد تا از طریق اعلان‌‌های فشاری به پیشنهادات داخلی دسترسی دائم داشته باشند و مستقیماً درخواست دهند. در سمت منابع انسانی، هوش مصنوعی به ما این امکان را‌‌‌ می‌دهد تا در جایی که مصاحبه‌های سالانه، بررسی‌های نیروی کار و مصاحبه‌های حرفه‌ای را گرد هم ‌‌‌می‌آوریم، قضاوت کامل داشته باشیم.

 

نتیجه‎‌گیری

برای اطمینان از اینکه ارتقای مسیر شغلی را به درستی معرفی می‌کنید، ضروری است که با تمرکز بر کارمند شروع کنید. آن‌ها باید درک کنند که باید فعال و بازیگر اصلی در جابه‌جایی خود باشند. آن‌ها باید بدانند چگونه سازگار شوند و کنجکاو باشند تا خودشان به دنبال اطلاعات و تکنیک‌‌های جدید باشند.

در بعد مدیریتی، تمرکز بیشتر بر مهارت‌های نرم ضروری است، زیرا مهارت‌های فنی دیگر کافی نیستند و حتی احتمالا در آینده نزدیک در بسیاری از زمینه‌ها از بین خواهند رفت. منابع انسانی باید انعطاف‌پذیری و انطباق را نشان دهند و در بررسی فرآیندهای خود برای حمایت از تکامل شرکت دریغ نکنند.

 

منبع‌: assessfirst.com

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا