توسعه کارکنان

چطور تجربه کارجو در فرایند استخدام، روی شهرت یک کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد؟

تجربه کارجو  اصطلاحی است برای توصیف تجربه کلی جویندگان در طول فرآیند استخدام و نحوه درک آن‌ها از نام تجاری کارفرمای بالقوه در هنگام درخواست برای یک نقش. این تجربه شامل تمام جنبه‌های فرآیند استخدام از درخواست تا ورود به سیستم است.

تخمین زده می‌شود که کارمندان نسل Z تا سال 2025، 27% از نیروی کار جهانی را تشکیل خواهند داد؛ نسل Z یکی از نسل‌های پیشرو محسوب می‌شود که انتظار یک تجربه کاربری خوب را دارد. استخدام‌کنندگان باید بدانند که تعامل آن‌ها با کارجویان، بر نحوه برداشت آن‌ها از نام تجاری و فرایند استخدام آن‌ها (استخدام‌کنندگان) تاثیر می‌گذارد.

در ادامه این مقاله چگونگی این موضوع را بررسی می‌کنیم.

 

 

تجربه ضعیف کارجو می‌تواند بر توانایی جذب استعداد تأثیر بگذارد

به عنوان یک کسب‌و‌کار، شما همیشه به دنبال راه‌هایی برای جذب استعداد هستید. اما اگر رفتار شما با آن‌ها مانع از تمایل‌شان برای همکاری با شما شود، چه؟

تاثیر تجربه کاربری کارجویان در فرایند استخدام روزبه‌روز بیشتر می‌شود. ممکن است در نگاه اول اینطور به نظر برسد که این کار تنها به نفع کارجویان است؛ با این حال بهبود تجربه کاربران نه تنها فرایند استخدام را بهبود می‌دهد بلکه در جلوگیری از اشتباهات فرایند استخدام نیز بسیار موثر است. تمام این فرایندها در نهایت موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. علاوه بر این، مشخص شده است که تقریبا 69٪ از کارجوها تجربه‌های منفی خود در زمینه استخدام را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

 

می‌تواند تاثیر منفی بر تصویر برند داشته باشد

تجربه کارجو بازتابی از برند است. تجربه یک کارجو در شرکت شما بازتابی از نحوه رفتارتان  با آن‌ها و میزان دقت‌تان در فرآیند استخدام خواهد بود. این نکته می‌تواند تأثیر زیادی بر تصویر کلی برند شما داشته باشد؛ طبیعتا تصویر برند روی همه چیز، از فروش تا وفاداری مشتری، تاثیرگذار است. امروزه، 71%  از کارجوها قبل از درخواست برای یک شرکت، تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

 

شما هرگز نخواهید فهمید که آیا استعدادهای برتر را از بین برده‌اید یا خیر

هر چه کارجوها را برای مصاحبه بیشتر منتظر بگذارید یا با آن‌ها تعامل چندانی نداشته باشید و به سؤالات‌شان پاسخ کافی ندهید، احتمال اینکه نیروها را از دست بدهید بیشتر می‌شود. اگر عملکرد شما در پاسخگویی به کارجوها ضعیف باشد، مطمئن باشید که استعدادهای برتر را از دست خواهید داد.

به خصوص اگر کارفرمایی هستید که به دنبال بهترین گزینه می‌گردید، به سرعت می‌توانید کارجوها را از دست بدهید چرا که آن‌ها به ممکن است گزینه بهتری برای خود بیابند. اگر نتوانید ارتباط مناسبی با کارجوها برقرار کنید، ممکن است آن‌ها تصمیم بگیرند که دیگر منتظر شما نمانند!

 

همیشه مطمئن شوید که با کارجوهایتان به خوبی رفتار می‌شود!

وقتی دائما کارجوها را رد می‌کنید، همگام شدن با تعداد رو به رشد درخواست‌ها دشوار می‌شود. این موضوع منجر به کار سخت و صرف زمان زیادی برای چیزهایی خواهد شد که در نهایت نتیجه نمی‌دهند.

قبل از اینکه متوجه شوید، مدیریت فرآیند استخدام شما بیش از ارزش آن مشکل به نظر می‌رسد. اگر کارجوها از تجربه خود در شرکت شما ناامید شده باشند، دوباره در آینده به بیزینس‌تان درخواست نخواهند داد.

این به این معنی است که افرادی کمتر واجد شرایط هستند، برای مشاغل در کسب و کار شما درخواست می‌دهند؛ این موضوع به راحتی می‌تواند به تصویر و شهرت برند شما به عنوان یک کارفرما آسیب برساند! یکی از بهترین راه حل‌ها برای ارائه یک تجربه بدون دردسر بدون صرف زمان زیادی ، سرمایه گذاری در یک ATS انعطاف‌پذیر است.

 

شهرت همه چیز است!

ممکن است از قبل این نکته را بدانید، اما شهرت و اعتبار شرکت شما با ارزش‌ترین دارایی‌تان است. در واقع، این نام شرکت است که یک کسب‌وکار را می سازد یا شکست می‌دهد. شهرت شرکت شما نه تنها در مورد جذب استعدادهای برتر موثر خواهد بود، بلکه به طور فزاینده‌ای به عنوان مهمترین دارایی استراتژیک برای ایجاد ارزش یک شرکت شناخته می‌شود.

وقتی نوبت به استخدام می‌رسد، شهرت برند همه چیز است. استخدام بخشی حیاتی برای موفقیت تجاری یک شرکت محسوب می‌شود. شرکت‌ها باید متوجه تاثیری تجربه کارجویی ضعیف بر تصویر برند دارد، باشند؛ به خصوص که 75% از نسل جدید نیروی کار فرصت‌ها را به دلیل تجربه کارجویی ضعیف رها کرده‌‌اند.

 

 

منبع: xobin.com

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا