جذب و استخدام

CRM استخدامی چه مزایایی دارد؟

استخدام فرایندی است که بر بهره‌وری، رشد و موفقیت تجاری سازمان تاثیرگذار است. استخدام استعدادهای مناسب در زمان مناسب اولویت اصلی شرکت‌ها است.  CRM استخدامی بهره‌وری این پروسه را بهبود می‌بخشد و در عین حال بهترین راه را برای مدیریت تعاملات کارجوها به متخصصان منابع انسانی ارائه می‌دهد. استخدام‌کنندگان با خودکار کردن ارتباطات می‌توانند از این برنامه برای تقویت تعامل و تجربه کاربر  استفاده کنند. برای حفظ عملکرد خوب یک شرکت، یک استخدام کننده باید روابط قوی با مشتریان و متقاضیان برقرار کند. انواع مختلفی از CRM و نرم افزارهای مدیریتی در بازار وجود دارد.

CRM  (مدیریت ارتباط با مشتری) در استخدام نباید با CRM (مدیریت روابط کارجویان) در استخدام اشتباه گرفته شود. این یک نرم افزار کاملا متمایز است که بازار کاملا متفاوتی را مورد هدف قرار می‌دهد.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در استخدام تماما در مورد مدیریت و تبدیل سرنخ‌های مشتری است و در عین حال ارتباطات موجود با مشتری را در یک قیف واحد پرورش می‌دهد. شما می‌توانید CRM را یک راه حل همه کاره در نظر بگیرید که این امکان را ایجاد می‌کند که مشتریان را در یک مکانِ بهتر، سازماندهی و درگیر کنید. ما در این مقاله در مورد استخدام مدیریت روابط کارجوها صحبت خواهیم کرد.

 

 

CRM چیست؟

CRM  مخفف “Candidate Relationship Management”  و به بیانی ساده، موتوری است که تیم شما را به حرکت در می‌آورد و در عین حال به شما در ایجاد و مدیریت مجموعه استعدادهای کارجوها کمک می‌کند. شما می‌‌توانید با استفاده از یک CRM استخدام، روابطی ایجاد کنید و پرورش دهید که شما را تنها با چند کلیک از تماس با کارجوها، دور و آن‌ها را در مورد پیشرفت نقش خود به‌روز نگه می‌دارد.

نرم‌افزار CRM برای استخدام‌کنندگان، یک نرم‌افزار HR است که به آن‌هااجازه می‌دهد تا با متقاضیان خود به‌موقع، مرتبط و شخصی‌شده ارتباط برقرار کنند و مشارکت کارجوها را تشویق می‌کنند و تجربه داوطلب را بهبود می‌بخشند.

CRM  مخفف مدیریت روابط کارجوها در دنیای منابع انسانی، استعدادیابی و استخدام است. اغلب با CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) که به طور گسترده توسط بخش‌های فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشتباه گرفته می‌شود.

شناسایی افراد استثنایی در بازار کار امروزی دشوار و رقابتی است. اینجاست که یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مفید واقع می‌شود. شما می‌توانید CRM را به عنوان یک مرکز هوش استعدادی در نظر بگیرید که متقاضیان سابق، متقاضیانی که در دست بررسی قرار داشتند و یک مجموعه کارجوی منفعل که به طور فعال تهیه شده است را در خود جای دهد.

 

مزایای CRM استخدام چیست؟

بسیاری از شرکت‌ها این سیستم‌ها را به‌عنوان یک سیستم مستقل ارائه می‌دهند که با سیستم ردیابی متقاضی (ATS)، ارزیابی داوطلبان و سیستم مدیریت دانش‌آموز در یک مکان ادغام شده است. برخی از مهم‌ترین مزایای معرفی CRM استخدام در فرآیند استخدام به شرح زیر است:

 

کاهش زمان استخدام

CRM  استخدام دارای عملکردهای زیادی در یک مکان تلفیقی است. یک CRM استخدام ،ATS  را تعبیه می‌کند که اساسا به فیلتر کردن و ساختار دادن به فرآیند استخدام کمک‌کننده است، به این ترتیب برای مدیر استخدام آسان‌تر می‌شود که کارجوی مناسب‌تر را از میان کسانی که این کار را نمی‌کنند، فیلتر کند. این می‌تواند توسط گروه‌های منابع انسانی برای شناسایی و حل و فصل جنبه‌های اتلاف بالقوه در روند استخدام استفاده شود و به شما امکان می‌دهد سریع‌تر استخدام کنید و تجربه بهتری برای کارجو ارائه دهید.

 

بهره‌وری بیشتر

بسیاری از CRMهای استخدامی موجود در بازار امروزه با گزینه میزبانی آزمون‌های ارزیابی آنلاین یا آزمون‌های پیش از استخدام در سیستم همراه هستند. آن‌ها همچنین مجهز به مکانیسم‌های پیشگیری از تقلب مانند نظارت بر وب‌کم، بررسی آنلاین، نشان دادن هرگونه رفتار متقلبانه و غیره هستند. این به نوبه خود به افزایش سطح بهره‌وری کمک می‌کند، زیرا شانس داشتن یک استخدام بد را کاهش می‌دهند.

 

بهبود تجربه کارجو

60% از کارجوها هنگام درخواست برای یک موقعیت جدید تجربه بدی را تجربه می‌کنند و 72% از آن‌ها تصمیم می‌گیرند این تجربه را به افراد دیگر منتقل کنند. بنابراین، سازمان‌های متعددی در حال یافتن رویکردهای بهتری هستند تا کارجوهای خود را مورد احترام قرار دهند.

 

داده‌های تلفیقی

سازمان‌دهی و مدیریت تمام آزمون‌های ارزیابی و نتایج آن‌ها در یک مکان. گزارش مفصلی از عملکرد کارجو برای تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری برای نیازهای استخدام دریافت کنید.

گزارش‌های تلفیقی همراه با ویژگی‌هایی هستند که کارجوها را برای پردازش بیشتر در گروه‌های مختلف فهرست می‌کنند. ایجاد آزمایش و میزبانی روی پلتفرم آسان، کاربر پسند و قابل استفاده مجدد است. یک آزمون می‌تواند چندین بار برای دعوت از داوطلبان با تنها یک کلیک استفاده شود.

 

نتیجه‌گیری

فرایند استخدام در دنیای امروز نسبت به گذشته با تغییرات زیادی روبه‌رو و به نوعی تبدیل به یک مزیت رقابتی برای شرکت‌ها تبدیل شده است. استفاده از crm استخدام مزایای زیادی دارد که علاوه بر بهبود تجربه کاربری، فرایند استخدام را برای استخدام‌کنندگان نیز بهبود می‌بخشد.

منبع: evalground.com

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا