جذب و استخدام

زبان بدن چه تاثیری در روند مصاحبه ایجاد می‌کند؟

مصاحبه می‌تواند یکی از استرس‌آورترین تجربیات شغلی همه ماست؛ تا جایی که حتی برخی کارجویان باور دارند که در کل زندگی‌شان چند ساعت بودن در جلسه مصاحبه سخت‌ترین ساعات عمرشان است! با این وجود اولین برداشت و تاثیری که از خود در نگاه کارفرما ایجاد می‌کنید در کنار زبان بدن با انتخاب شما رابطه مستقیم دارد؛ تا جایی که می‌تواند عملکرد کلی شما را از بین ببرد. با توجه به اینکه متخصصان می‌گویند بین 75-90٪ ارتباطات غیرکلامی است، باید در مورد مصاحبه کاری آنچه بدن شما می‌گوید فکر کنید. در زیر چند نکته در مورد اطمینان از ارسال پیام مناسب آورده شده است:

۱. حفظ تماس چشمی

این را نباید با خیره شدن اشتباه گرفت، اما هنگام گفتگو با مصاحبه‌کننده ارتباط چشمی برقرار کنید. گاهی در هنگام استرس نگه‌داشتن تماس چشمی دشوار است، اما نگاه کردن در حالی که صحبت می‌کنید ممکن است شما را به دردسر بیندازد.

۲. درست و صاف نشستن

اطمینان حاصل کنید که حالت خوبی دارید. خم شدن بیش از حد به جلو را می‌توان پرخاشگری و خم شدن به عقب را نشانه تنبلی دانست. بهترین کار این است که یک حالت خنثی را امتحان کنید و بنابراین صاف بنشینید!

۳. تمرکز بر مصاحبه

زمانی که با استرس مواجه می‌شوید، ممکن است وسوسه شوید که با یک خودکار بازی کنید یا انگشت شست خود را بچرخانید. از انجام اینکار‌ها اجتناب کنید زیرا مطالعات نشان داده‌اند که حالت ناخوشایند شما موجب عدم استخدامتان توسط کارفرما خواهد شد زیرا آن را دلیلی بر عدم آمادگی و اعتمادبنفس شما می‌دانند.

۴. لمس نکردن صورت

اگرچه این یک واقعیت است که ما به طور متوسط ​​هر دقیقه بین 2-4 بار صورت به صورت خود دست می‌زنیم، اما بهتر است در هنگام مصاحبه از این امر خودداری کنیم. دست زدن به بینی می‌تواند موجب برداشت رفتاری غیر صادقانه کند و با لمس پیشانی ممکن است عصبی به نظر برسید.

۵. دست به سینه نشستن

با انجام این کار  به نظر می رسد حالت دفاعی به خود گرفته‌اید و در برابر همه چیز احساس مقاومت دارید. بهتر است دستان خود را در کنارتان قرار دهید یا هنگام نشستن آنها را روی پایتان بگذارید.

کلام آخر

زبان بدن و نحوه ارائه شما در یک مصاحبه، چیزهای زیادی در مورد شما به مصاحبه‌کننده می گوید. همان طور که گفته شد, زبان بدن بسیار خوبی را بپذیرید، اما اگر به طور شفاهی ارتباط خوبی برقرار نکنید یا به درستی به سوالات پاسخ ندهید، در کار موردعلاقه‌تان استخدام نخواهید شد!

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا