جذب و استخدام

۱۱ استراتژی که می‌توان برای مقابله با کمبود استعداد از آن استفاده کرد

تغییرات سریع در همه صنایع به معنای نیازهای مهارتی جدید در کارکنان است و استخدام این نیروهای جدید با سوابق مناسب و کمبود استعداد برای کسب‌وکارها چالش‌برانگیزتر از گذشته درنظرگرفته می‌شود. اخیرا نظرسنجی توسط ManpowerGroup با شرکت بیش از 41000 مدیر استخدام در سراسر جهان نشان داد که 38٪ در پر کردن موقعیت‌های شغلی با مشکل مواجه هستند.

اینکه چرا برخی از شرکت‌ها در یافتن کارجوهای واجد شرایط برای پر کردن موقعیت‌های باز با مشکل مواجه هستند و چگونه باید استراتژی خود را تغییر دهند، در ادامه مقاله تست‌پرو توضیح داده شده است:

۱. فرصت‌های مالکیت بسازید

مشارکت بیشتر کارکنان یکی از تغییرات بزرگی است که کسب‌وکارهای امروز به دنبال آن هستند و باید بتوانید شیوه‌های جدیدی برای تمرکز بر جذب افراد پیدا کنید.
دانستن اینکه افراد در چه کاری خوب هستند، این امکان را می‌دهد که به جای قرار دادن آنها در نقش‌های وظیفه‌محور، آنها را در موقعیت‌های مالکیت قرار دهیم.

مردم می‌خواهند درگیر باشند، نیازهایشان را برآورده سازند و کار خوب انجام دهند. اغلب به آنها بستر لازم برای انجام این کار داده نمی‌شود. – جن کلچنر، مشاور

۲. از سندرم سنجاب بنفش اجتناب کنید

هدهانترها و مدیران استخدام هردو در ناامیدی به سر می‌برند و لیستی که از وظایف و مسئولیت‌های عناوین شغلی تهیه می‌کنند گاهی غیرواقعی است. گاهی کسب‌وکارها به دنبال پیداکردن فردی هستند (البته اگر وجود داشته باشد) که همه کارهایشان را به او بسپارند.

این سندروم را سنجاب بنفش می‌نامند که باید هنگام فهرست کردن وظایف شغلی، بپرسید که واقعا به چه چیزی نیاز دارید و همان شخص را استخدام کنید.

۳. تاکتیک‌های آموزشی جدید اختراع کنید

اگر چیزی باشد که همه آن را می‌خواهند، یادگیری است. برنامه‌های آموزشی با هدف جذب فارغ‌التحصیلان برتر برگزار کنید تا به آنها برای موقعیت‌های واقعی دنیای کاری آماده کند. این برنامه‌ها می‌توانند از 30 روز تا شش ماه باشند و شامل رمپینگ، آموزش اجرایی و برنامه‌های آموزشی ساختاریافته متغیر باشند. در بلندمدت، می‌تواند به استراتژی مقیاس‌پذیر شما تبدیل شود که برای استخدام استعدادهای برتر بکار می‌برید.

۴. از لینکدین برای کمبود استعداد کمک بگیرید

بازار استعداد رقابتی است. فناوری دسترسی آسان‌تری به اطلاعات را فراهم کرده که جویندگان کار را توانمند می‌کند. استفاده از ابزار استخدام لینکدین را در نظر بگیرید یا از راهکارهایی که برای استعدادیابی در اختیارتان قرار می‌دهد، اطلاعات بیشتری کسب کنید. اینها ابزارهای قدرتمندی هستند که به شما امکان دسترسی به بیش از 400 میلیون کاربر در سراسر جهان را می‌دهند، بنابراین می‌توانید به استعدادهای موردنظر خود دست یابید و مجموعه مهارت‌ها را با فرصت تطبیق دهید.

۵. متعهد به استخدام برترین‌ها باشید

به سراغ استخدام کارجویانی بروید که مهارت‌های پیشرفته کسب کرده‌اند، با ارزش‌های اصلی شما همسو هستند و تعهد به یادگیری/رشد دارند. یک فرآیند سختگیرانه در نظر بگیرید. همچنین، اصطلاحا یک نیمکت مجازی ایجاد کنید، استخدام را به زمانی که نیاز دارید محدود نکنید. سپس حداقل هر سه ماه یکبار تیم موجود خود را بررسی کنید. راه‌هایی برای راضی نگه داشتن کارکنان عالی‌رتبه خود پیدا کنید. کارکنان سطح دو را به سطح این کارکنان برتر برسانید و فرصتی برای کارکنان سطح ۳ بسازید که بتوانند در جایگاه یک قرار گیرند.

۶. از سیستم مبتنی بر رفرنس استفاده کنید

اکنون که رکودها را پشت سر گذاشته‌اید و شرکت‌ها دوباره استخدام می‌کنند، اتکا به تکنیک‌هایی که در زمانی که تعدیل رایج بود، منطقی نیست. به سراغ سیستمی بروید که بتوانید از بهترین مشتریان خود کمک بگیرید تا استعدادها را متوجه شما کنند و با شما در این زمینه همفکری داشته باشند.

کمبود استعداد

۷. انعطاف‌پذیرتر باشید

این موضوع معمولاً پیچیده‌تر از کمبود استعداد است. سوالاتی در مورد قیمت (حقوق)، مکان، محیط کار، فرهنگ تیم و موارد دیگر وجود دارد که باید بتوانید به آن پاسخ دهید مانند اینکه چقدر می‌توانید انعطاف‌پذیر باشید؟ آیا محل کارتان واقعاً باید همان جایی باشد که هست؟ چه جایگزین‌هایی برای ماموریت‌های سخت وجود دارد؟ آیا حاشیه زمان کارمند باید اینقدر زیاد باشد؟ آیا می‌توانید قیمت‌ها را با افزایش حقوق تنظیم کنید؟

۸. این سوالات را در استعدادیابی بپرسید

مشخص کنید چه چیزی در فرآیند استخدام کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، از جمله منابع. موارد زیر را بپرسید:

  1. چرا کسی می‌خواهد با شرکت من کار کند؟
  2. آیا من توانایی لازم برای نشستن بر این صندلی دارم و چه زمانی می‌توانم خود را ارتقاء دهم؟
  3. آیا باید توضیحات و مشوق‌های شغلی، زمان انعطاف‌پذیر، دورکاری، مرخصی زایمان و غیره را به روز کنم؟
  4. آیا می‌توانم برای معرفی کاندیداهای واجد شرایط، برنامه‌های فشرده ارائه دهم؟
  5. چگونه روی کارمندان سرمایه‌گذاری کنم؟

۹. ارزش‌ها را استخدام کنید، مهارت‌ها را آموزش دهید

کارفرمایان وقتی روی مهارت‌ها یا تجربه‌های دقیق تمرکز می‌کنند، ستاره‌های درخشنده بالقوه را نادیده می‌گیرند. اغلب، کارجویان رد می‌شوند زیرا آنها فقط تجربه سمت مشتری دارند. تفاوت ناچیز است در تلاش برای کشف شخصیت و ارزش‌ها باشید. کارجویان باهوش، کنجکاو و ارزشمند به ندرت شما را ناامید می‌کنند!

۱۰. چه کسی را استخدام کنید؟

بهترین راهکار برای کمبود استعداد این است که واقعاً درک کنید که به عنوان یک تیم چه کسی هستید و نه اینکه فقط چه کاری می‌توانید انجام دهید. تیم خود را از از نظرهای مختلف ارزیابی کنید تا نقاط قوت و ارزش‌ها را ترسیم کنید، سپس افرادی را برای تکمیل آن بیابید. جستجوی تجربه دقیق، شرکت‌ها را از استخدام استعدادهای بزرگ باز می‌دارد. به مهارت‌های قابل انتقال همراه با استعداد و اشتیاق برای یادگیری نگاه کنید.

۱۱. نگاهی به فرهنگ سازمانی خود بیندازید

برای پیروزی در جنگ بر سر استعدادیابی، فرهنگ سازمانی خود را دوباره بررسی کنید. چرا؟ زیرا 95 درصد داوطلبان قبل از درخواست، آن را ارزیابی می‌کنند. سری به آگهی‌های شغلی خود بزنید، آیا پیام واضحی را انتقال می‌دهید، آیا مرتبط هستید و آیا محیط شما از خلاقیت پشتیبانی می‌کند؟ با ارائه پیشرفت سریع شغلی و انعطاف‌پذیری کاری، استعدادها را جذب کنید.

منبع: forbes

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا