جذب و استخدام

چطور یک تحلیلگر کسب و کار استخدام کنیم؟

همان‌طور که بازار جهانی روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند، سازمان‌ها راه‌حل‌های قابل پیاده‌سازی، مبتنی بر فناوری، مقرون‌به‌صرفه و همچنین ابزاری مناسب برای برقراری ارتباط این راه‌حل‌ها با بسیاری از ذینفعان خواهند گشت. به همین دلیل است که شرکت‌ها در قدم اول یک تحلیلگر کسب و کار استخدام ‌می‌کنند. تجزیه و تحلیل کسب و کار در طول زمان پیشرفت‌های بسیاری کرده است. کسب‌وکارها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از فناوری اطلاعات در عملیات خود استفاده می‌کنند، آن را به عنوان یک مفهوم اصلی در رشد خود پذیرفته‌اند. در صورتی که شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که چطور یک تحلیلگر کسب و کار استخدام کنیم، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

تحلیلگر کسب و کار کیست؟

درک الزامات تغییرات کسب و کار، ارزیابی تأثیرات این تغییرات روی کسب و کار، ثبت، تجزیه و تحلیل و مستندسازی الزامات، کمک به برقراری ارتباطات و ارائه الزامات به ذینفعان مربوطه، نمونه‌هایی از تجزیه و تحلیل کسب و کارها هستند. یک تحلیلگران کسب و کار با صاحبان بیزینس‌ها ارتباط برقرار می‌کنند تا دقیقا متوجه خواسته‌ها و درخواست‌های آن‌ها شوند.

این افراد همچنین معیارهایی را تولید می‌کند که به وضوح نیازهای یک شرکت را مشخص می‌کنند و اطمینان می‌دهد که آن‌ها با فرآیندهای تجاری شرکت مطابقت دارند.

یک تحلیلگر کسب وکار می‌تواند در ساختار فناوری، مدیریت شرکت یا مدیریت موجودی تخصص داشته باشد، اما مهارت‌های اصلی که یک تحلیلگر به آن‌ها نیاز دارد، ثابت می‌ماند: تعریف مشکل یک شرکت، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مرتبط، ارزیابی فرآیندها و رویه‌های شرکت و در نهایت توصیه و پیاده‌سازی.

تنها یک تجزیه و تحلیل کامل بازار که به سازمان کمک می‌کند تا با پیشرفت‌های سریع بازار همگام شود، می‌تواند توانایی‌های لازم برای رقابت را برای شرکت فراهم کند. این تنها با تخصص و توانایی یک تحلیلگر کسب و کار امکان‌پذیر است. از سوی دیگر، مهارت‌های یک تحلیلگر کسب و کار دائما تکامل می‌یابد و طیف وسیعی از وظایف را پوشش می‌دهند.

 

چطور یک تحلیلگر کسب و کار شویم؟

در صورتی که به این شغل علاقه دارید باید بدانید که فعالیت‌های زیر در شرح شغلی شما خواهند بود.

  • تجزیه و تحلیل و رفع چالش‌های تجاری با ارائه توصیه‌هایی بر اساس تجزیه و تحلیل و بررسی داده‌ها
  • به منظور افزایش کارایی فرآیندهای شرکتی مانند فروش، تولید و بازاریابی، تحلیلگر تجاری باید تحقیقات بازار را انجام دهد. تحقیقات بازار می‌تواند نحوه عملکرد رقابت را فاش کند و تحلیلگر تجاری می‌تواند بر اساس این یافته‌ها پیشنهاداتی را به شرکت ارائه دهد تا مزیت رقابتی به دست آورد.
  • تحلیلگران کسب و کار در شرکت‌های بزرگ گاهی اوقات در زمینه خاصی تخصص دارند یا برای بخش خاصی کار و نفوذ خود را به آن حوزه محدود می‌کنند. از سوی دیگر، تحلیلگران کسب و کار شرکت‌های کوچک معمولاً برنامه‌ کاری انعطاف‌پذیرتری دارند.
  • شناسایی و انتقال تنظیمات لازم به ذینفعان، شرکا و مدیریت ارشد شرکت
  • ایجاد راه حل‌های فناوری اطلاعات با استفاده از منابع و پر کردن شکاف بین اهداف فناوری اطلاعات و کسب و کار برای کمک به بیزینس‌ها در دستیابی به اهدافشان
  • پاسخگویی به سوالات مدیریت ارشد و کمک به آموزش کارکنان
  • ایجاد یک استراتژی مدیریت کلی برای سازمان

هنگام استخدام یک تحلیلگر کسب و کار، به دنبال فردی باشید که مجموعه‌ای از مهارت‌ها و توانایی سازگاری برای کمک به شرکت را در افزایش بهره‌وری، کارایی و سودآوری داشته باشد. یک تحلیلگر عالی کسب و کار به عنوان پیوندی بین قابلیت‌های تجاری و ذینفعان عمل و به درک نیازهای شرکت و ایجاد راه حلی برای دستیابی به آن اهداف کمک می‌کند.

 

تحلیلگر کسب و کار چه وظایفی دارد؟

برای اینکه بدانید چگونه باید یک تحلیلگر کسب و کار استخدام کنیم، بهتر است بدانید که این افراد دقیقا چه وظایفی دارند که بر طبق آن بتوانید مرزهای وظایف و استانداردهای کاری آن‌ها را تعیین کنید.

مواردی که در لیست زیر نام می‌بریم جزو اصلی‌ترین شرح وظایف یک تحلیلگر کسب و کار است:

  • تشخیص نیازهای کسب و کار: این فرد خطوط ارتباطی باز بین سهامداران و افراد تیم برای تشخیص نیازهای پروژه را حفظ می‌کند.
  • تجزیه و تحلیل و درک الزامات: یک تحلیلگر کسب و کار نیازهای هر بیزینس را به خوبی درک و بررسی می‌کند.
  • گزارش اهداف: با توجه به نوع پروژه، نیازهای بیزینس، ترجیحات سهامداران، نیازها را به صورت کاملا دقیق مستندسازی می‌کند، طوری که بتواند در اختیار همه سهامداران قرار بگیرد.
  • تصویب الزامات: زمانی که الزامات به درستی نوشته شدند، باید به دقت و به طور یکسان برای همه سهامداران توضیح داده شود. تنها در این صورت است که می‌توان از خطاهای احتمالی، ورودی‌های اضافی و هدر رفتن سرمایه جلوگیری کرد.

 

 

چطور یک تحلیل‌گر کسب‌وکار استخدام کنیم؟

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که افراد را از هم متمایز می‌کند این است که در کنار مهارت و تجربه‌شان، چقدر می‌توانند تحت شرایط استرس‌زا کار کنند.

ارزیابی شایستگی یک تحلیلگر تجاری قبل از استخدام می‌تواند دشوار باشد. ما قبلاً در مورد مهارت‌های ضروری برای عملکرد موفق شغل بحث کرده‌ایم. با این حال، ارزیابی توانایی‌ها در یک مصاحبه حضوری دشوار است. هم زمان و هم پول برای این کار اهمیت زیادی دارد. ارزیابی توانایی‌های یک کارجو قبل از مصاحبه باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود و همچنین به استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام در انتخاب نامزدهای واجد شرایط کمک می کند.

آزمون‌های تخصصی

در این مثال، آزمون‌های تخصصی و آنلاینی که طراحی درستی دارند، یکی از تاثیرگذارترین روش‌های غربالگری و به کارگیری افراد است. طراحی آزمونی که تمام مهارت‌های ذکر شده را دربر می‌گیرد، حیاتی محسوب می‌شود. این آزمون باید شامل سوالات متعادل و مرتبط در زمینه استدلال تحلیلی، تفسیر داده‌ها، حفظ داده‌ها، گوش دادن، شناخت و مهارت‌های نوشتاری باشد تا دانش پایه، متوسط ​​و پیشرفته هر آزمون‌دهنده را با موفقیت اندازه‌گیری کند.

بخش‌های مختلف آزمون‌های تخصصی

سوالات تفکر تحلیلی: سوالات تفکر تحلیلی برای ارزیابی توانایی داوطلب در تجزیه و تحلیل و حل انواع مشکلات تجاری استفاده می‌شود. می‌توان فرض کرد که اگر یک کارجو در تفکر تحلیلی برتر باشد، در حل مسئله و تجزیه و تحلیل نیازها نیز پیشرفت خواهد کرد.

تفسیر داده‌ها: تفسیر داده‌ها چیزی است که اکثر افراد به صورت روزانه انجام می‌دهند. درک داده‌های عددی و گرافیکی برای تفسیر آن ضروری است.

ارتباط: تصحیح جمله، انتخاب کلمه، تشخیص خطا و سوالات درک مطلب همگی نمونه‌هایی از ارتباط هستند. تحلیلگر همچنین باید با تمام اعضای تیم به طور مؤثر و منظم تعامل داشته باشد، به سؤالات پاسخ دهد و اطمینان حاصل کند که آن‌ها اهمیت کار را درک می‌کنند و زمانی که انتظار می‌رود آن‌ها را تحویل دهند.

توانایی حل مسائل: ارزیابی بهترین تکنیک برای سنجش توانایی حل مسئله به جای بررسی رزومه است. توانایی حل مسئله داوطلبان را می‌توان با استفاده از مطالعات موردی، حدس زدن و ارزیابی توانایی منطقی ارزیابی کرد.

 

نتیجه‌گیری

اینکه چطور یک تحلیلگر کسب و کار استخدام کنیم، تا حدود زیادی به فرهنگ سازمانی و نوع کسب و کار ما بستگی دارد. با اینحال روش‌های استانداری وجود دارد که استفاده از آن‌ها تقریبا در سراسر دنیا اثرگذار بوده است. ما در این مقاله سعی کردیم این روش‌ها را به صورت خلاصه به شما معرفی کنیم.

 

منبع‌: evalground.com

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا