جذب و استخدام

۵ خصوصیت فردی برای اینکه به شغل دلخواهتان برسید

در این مقاله راجع به پنج خصوصیت فردی که کارفرماها به دنبالشان هستند و افرادی را انتخاب می‌کنند که این ویژگی ها را داشته باشند صحبت می‌کنیم. علاوه‌براین می‌توانید با ویژگی‌های یک رزومه خوب نیز در این مقاله بیشتر آشنا شوید. هر کارفرمایی هم با کارمندان خوب برخورد داشته و هم با کارمندان بد. به همین دلیل هر کارفرمایی کاملا می‌داند از هر یک از نیروهایش چه انتظاراتی داشته باشد.

خصوصیت فردی کارکنان

پنج خصوصیت بزرگی که کارفرماها به دنبالشان هستند را می‌توان این موارد دانست:

  • اولین خصوصیتی که کارفرماها به دنبالش هستند هوش است. در تمام مطالعات مشخص شده که تا ۷۶% کارایی و تاثیرگذاری یک شخص، به میزان هوش فرد بستگی دارد. هوش در اینجا به معنی توانایی برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، اولویت‌بندی، حل مسائل و به سرانجام رساندن کار است.
  • دومین ویژگی که کار فرمایان در جستجوی آن هستند توانایی رهبری است. رهبری را می‌توان آمادگی و تمایل پذیرفتن مسئولیت نتایج تعریف کرد؛ از توانایی به عهده گرفتن کارها و داوطلب شدن برای کارهای محوله تا پذیرفتن مسئولیت اخذ نتایج آن کارها. از نشانه‌هایی که یک فرد را به رهبر تبدیل می‌کند بهانه و توجیه نکردن برای مسئولیت‌های پیش‌رو است. اینکه بتوانید با پذیرش مسئولیت، کسب‌وکار را در رسیدن به اهداف کمک کنید و متعهد شوید که عملکرد بالایی در رسیدن به دیدگاه‌ها و چشم‌اندازهای کسب‌وکار داشته باشید.
  • درستکاری سومین صفتی است که کارفرمایان در جستجوی آن هستند. این احتمالا مهمترین خصوصیت برای موفقیت بلندمدت در زندگی و کار است. آغاز درستکاری، درستی با خودتان است. یعنی با خودتان و در روابطتان با دیگران، کاملا صادق باشید.
  • چهارمین خصوصیت که کارفرمایان از آن استقبال می‌کنند را می‌توان خوش برخورد بودن نام برد. کارفرماها کسانی را دوست دارند که صمیمی، دوستانه، با گذشت و اهل همکاری با دیگران باشند. کارفرماها به دنبال کسانی می‌گردند که بتوانند به تیم ملحق شده و جزئی از خانواده کاری بشوند. کار تیمی، کلید موفقیت در کسب و کار امروز است. تجربه شما به عنوان عضوی از تیم در گذشته و آمادگی‌تان برای عضویت در یک تیم در آینده می‌تواند موقع درخواست کار، یکی از جذاب‌ترین مسائل در شما باشد.
  • استعداد، پنجمین ویژگی مورد پسند کسب‌وکارهاست. استعداد در موفقیت شما و البته کسب‌وکارتان بسیار اهمیت دارد. استعداد به ساده‌ترین تعبیر، یعنی توانایی به انجام رساندن کار. یا به معنای دیگر توانایی شما برای اولویت‌بندی، تعیین مهمترین کارها برای اجرا، تفکیک کارهای مربوط از کارهای نامربوط و بعد هم تمرکز یک سره تا زمانی که کار انجام بشود.

 

در نهایت، شخصیت و کاراکتری که از خود نشان می‌دهید و مجموعی از خصوصیات مثبت و منفی شماست، بیشترین تاثیر را در دستیابی به شغل دلخواهتان دارد. وظیفه شما این است که با در نظرگرفتن خصوصیت‌های افراد برتر در هر شغل، به بهبود خودتان در کلیه جنبه‌های زندگی‌تان ادامه بدهید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا