جذب و استخدام

راهکارهایی برای استخدام مدیر خوب

یکی از مهم‌ترین گام‌های رشد و ارتقا یک کسب و کار، استخدام مدیر خوب است. واضح است که نمی‌توان تعریف کاملا دقیقی از یک مدیر خوب ارائه کرد. این حال، می‌توان درباره ماموریت مشرک همه مدیران خوب، مانند مدیریت نیروی کار و  کارکنان عملیاتی، نکات قابل توجهی ارائه کرد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

پتانسیل مدیریتی چیست؟

وقتی به یک مدیر فکر می‌کنیم، تمایل داریم بلافاصله به سمت رهبری و توانایی هدایت تیم‌ها جذب شویم. با این حال، ویژگی‌های مهم دیگری نیز وجود دارد که در جستجوی یک مدیر نباید از آن‌ها غافل شد.

 

ویژگی‌های قابل شناسایی در یک مدیر

مدیریت خوب به این معنی است که بدانید چگونه تیم‌ها و استعدادهای خود را درگیر کنید. این کار به ایجاد انگیزه در کارکنان و ارتقای پویایی موثر گروه کمک می‌کند.

یک مدیر خوب متواضع و صادق است و می‌داند که چگونه یک دیدگاه یا قضاوت را به طور مؤثر به هر فرد منتقل کند. آن‌ها همچنین باید به کاری که انجام می‌دهند معنی بدهند تا بتوانند آن انرژی را به سایر کارمندان نیز منتقل کنند؛ این کار به افراد انگیزه می‌دهد و انسجام تیمی قوی را تضمین می‌کند.

 

شناسایی مدیریت در مخزن استعداد شما

در طول یک بررسی سالانه یا بررسی عملکرد، یک کارمند باید بتواند تمایل خود را برای تحرک و توسعه حرفه‌ای، به ویژه نسبت به یک موقعیت مدیریتی بیان کند. این نکته لحظه کلیدی در ارتباط بین کارمند و مدیر مستقیم آن‌ها است.  سپس بحث اینجاست که بتوانیم این درخواست را رسمی کنیم تا مورد بررسی قرار گیرد و به شکلی موثر به انجام برسد.

با اتخاذ رویکرد مدیریت استعداد، همچنین می‌توانیم توانایی‌های کارجو را شناسایی کنیم و به سرعت فردی را در مجموعه استعدادهایمان بشناسیم که کاملا برای موقعیت مدیریتی مناسب باشد.

 

چه مهارت‌هایی در استخدام مدیر خوب مهم‌تر است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، مجموعه‌ای از مهارت‌های نرم هستند افراد را به یک مدیر یا رهبر تبدیل می‌کنند. بحث بیشتر و بیشتر در مورد مهارت‌های بین فردی در زمینه استخدام داخلی و خارجی وجود دارد. با این حال، یکی دیگر از مسائل مهم برای یک مدیر بالقوه، مهارت‌های سختی است که به شغلشان مربوط می‌شود.

 

مشروعیت مهارت‌های فنی

ما نمی‌توانیم نادیده بگیریم که در صلاحیت فنی یک مدیر، مشروعیت خاصی وجود دارد. البته ما انتظار داریم که یک مدیر بتواند یک کارمند را در شغل خود راهنمایی کند و به سوالات آن‌ها به طور موثر پاسخ دهد. مهارت‌های سخت برای مدیریت خوب، به ویژه با توجه به عملکرد تیم، ضروری است.

با این حال، مهارت‌های نرم نیز برای مدیرِ خوب بودن بسیار مهم است. این مهارت‌ها ممکن است به طور طبیعی وجود داشته باشند، اما می‌توانند با پشتیبانی و آموزش حرفه‌ای نیز توسعه یابند.

 

تله انتخاب افراد با عملکرد بالا

امروزه افرادی با عملکرد عالی به عنوان موثرترین افراد تعریف می شوند. این نکته همچنین در مورد پروفایل‌های عملیاتی نیز صدق می‌کند. ما تمایل داریم به این افراد با عملکرد بالا به عنوان مدیران ایده‌آل اعتماد کنیم با این عنوان که آن‌ها حتما به نتیجه می‌رسند. با این حال، آیا یک کارجو برتر واقعا برابر با بهترین مدیر ممکن است؟

در واقع، این یک تصور غلط و دام رایج است. این خیلی عجیب نیست که باور کنیم فقط تحولات عمودی در مدیریت وجود دارد، در حالی که احتمالات زیادی برای تحولات افقی وجود دارد. امروزه، این یک نقص است که فرض کنیم یک کارمند با عملکرد بالا، برابر با یک مدیر خوب است.

 

اجرای تحرک داخلی مانند استخدام خارجی

چرخش شغلی درون سازمانی باید مانند فرایند استخدام خارجی شما اجرا شود. این به کارمندان بستگی دارد که وقتی فرصتی برای یک موقعیت مدیریتی فرا می‌رسد، موقعیت خود را پیدا کنند؛ همانطور که در مصاحبه استخدامی، افراد باید گروهی از افراد را متقاعد کند که آن‌ها فرد مناسبی برای این شغل هستند. البته انگیزه، یک عنصر مهم برای ارزیابی درست فرد است. به عبارت دیگر، انتصاب یک نفر به عنوان مدیر، بدون مشورت با او، بهترین اقدام نیست.

 

نتیجه‌گیری

سِمَت مدیریت یکی از تعیین‌کننده‌ترین نقش‌ها در هر شرکت و سازمان است. این مدیریت است که فرهنگ سازمانی را تعیین و عملکرد افراد را بررسی می‌کند. به همین دلیل هم استخدام مدیر خوب و کارآمد برای سازمان بسیار مهم است.

ما در این مقاله سعی کردیم نکات مفیدی در این زمینه به شما ارائه کنیم.

 

منبع: assessfirst.com

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا