مدیریت استراتژیک

چرا حفظ کارکنان مهم است؟

سازمان شما احتمالاً یک استراتژی حفظ کارکنان در هر عنوان شغلی دارد. یک فرصت خوب برای اینکه تعدادی از برنامه‌های توسعه استعداد یا مزایای عالی کارمندان را در لیست کارهایتان قرار دهید. حتی می‌توانید از یک استراتژی تعامل کارمندان برای افزایش میزان ماندگاری استفاده کنید.

اهمیت حفظ کارکنان

بر اساس گزارش حفظ و نگهداری سال 2018 انستیتوی کار، از سال 2009 تاکنون 141 درصد افزایش در مشاغل آزاد مشاهده شده است. این یعنی در صورت تصمیم به ترک سازمان محل کار خود، گزینه های بیشتری در اختیار کارمندان قرار می‌گیرد. با این حساب، تعجب آور نیست که حفظ کارکنان یک هدف مهم تجاری است.

هنوز قانع نشده‌اید؟ در اینجا 3 دلیل دیگر برای اهمیت حفظ کارکنان در کسب‌وکارها را بررسی کردیم.

۱. کارکنان ماهر کالای داغی هستند

بازار کار امروز با مسائل اقتصادی بسیاری که همراه دارد، با رشد جذب در استعدادها همراه است. تاجایی که می‌توان گفت کارمندان ماهر تعداد کمتری را نسبت به سال‌های قبل دارند (براساس مطالعه مک کینزی بازار کار بین 16 تا 18 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در سال 2020 کمتر خواهد داشت).

این کمبود استعداد موجب نگه‌داشت کارمندان ماهری که استخدام کرده‌اید خواهد شد. کارکنانی که به کمک یک سازمان می‌آیند و آینده شرکت را می‌سازند. افزایش ماندگاری کارمندان می‌تواند آنها را به رهبرانی برای کسب‌وکار شما تبدیل کند.

۲. ماندگاری کارکنان، ارزش قدردانی دارد

ارزش کارمند هرچه بیشتر در یک سازمان بمانند افزایش می‌یابد. با گذشت زمان، دانش و تجربه آنها همچنان در حال رشد است و آنها را به قطعه‌ای اساسی از یک شبکه تبدیل می‌کند. آنها روابط دیگری با کارمندان و مشتریان ایجاد می‌کنند که برای موفقیت یک سازمان حیاتی است.

روندهای تصدی کارمندان اظهار می‌دارد که از سال 2012 میانگین تصدی برای همه گروه‌های کاری کاهش یافته است. این یافته با کاهش مشاهده شده در انطباق مطابقت دارد. به همین دلیل، تصدی مسئولیت کمیاب شده و بسیار مورد پسند سازمان‌ها قرار می‌گیرد. افزایش نگهداری کارکنان برای حفظ این افراد به عنوان دارایی‌های سازمان مهم است.

۳. گردش مالی بیش از آن است که فکر می کنید

گزارش موسسه کار نشان می‌دهد که کارفرمایان در سال 2018 بیش از 600 میلیارد دلار هزینه گردش مالی پرداخت کرده‌اند. آنچه مهمتر است پیش‌بینی رشد تعدادی تا سال 2020 بود. هزینه هر کارمند متفاوت است، اما می‌تواند 33٪ از حقوق سالانه آنها تخمین زده شود.

افزایش هزینه‌های استخدام و آموزش نشان می‌دهد که چرا یک سازمان بر گردش مالی بالا تمرکز می‌کند و افزایش نرخ ماندگاری در حفظ کارکنان تاثیر دارد.

راهنمایی برای حفظ کارکنان!

بر طبق تحقیقات گسترده انجام شده، مشخص شده است که راهنمایی می‌تواند به افزایش میزان ماندگاری و حفظ کارمندان کمک کند. با آموزش و تعیین مربیانی برای کارمندان، که می‌توانند آنها را در مسیر شغلی خود حمایت کنند، سازمان‌ها می‌توانند حق تصدی و وفاداری کارمندان را افزایش دهند. مطالعات  نشان داده است که 94٪ از کارکنانی که از برنامه مشاوره استفاده کرده بودند، رضایت بیشتری از سازمان خود داشته‌اند.

مشاوره همچنین مشارکت کارمندان را بهبود می‌بخشد، که احتمالاً باعث افزایش ماندگاری نیز می‌شود. مشارکت کارکنان باید در هنگام مبارزه با گردش کار کارکنان باشد. بسیاری از سازمان‌ها برای درگیر نگه داشتن کارمندان خود هر کاری بتوانند را انجام می‌دهند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا