جذب و استخدام

چه مهارت‌هایی برای مدیر فروش اینترنتی ضروری است؟

پیش‌بینی می‌شود که فروش اینترنتی در سال 2023 از مرز 6.169 تریلیون دلار عبور و سپس روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد. بنابراین خیلی تعجب‌آور نیست که بگوییم تقاضا برای مدیر فروش اینترنتی بسیار زیاد است.

اما راه‌اندازی یک کسب و کار فروش اینترنتی موفق یک نوع تعهد 24 ساعته است. ناگفته نماند که یکی مدیر فروش حرفه‌ای به طیف وسیعی از مهارت‌ها برای تاثیرگذاری نیاز دارد. بنابراین نه تنها این بدان معناست که مهارت‌های فروش مورد تقاضا هستند، بلکه یافتن افراد استثنایی مدیر فروش اینترنتی در دریایی از متقاضیان متوسط، نیز چالش برانگیز خواهد بود.

در این مقاله، ما:

آنچه را که مدیران فروش اینترنتی انجام می‌دهند

مسئولیت‌های کلیدی یک مدیر فروش اینترنتی موفق

و مهارت‌های لازم برای مدیران فروش اینترنتی را توضیح می‌دهیم.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

چه زمانی حضور یک مدیر فروش اینترنتی ضروری است؟

تشخیص زمان مناسب برای استخدام یک مدیر فروش اینترنتی دشوار است. اما می‌توانیم چند سناریو را برای کمک به ارزیابی این وضعیت بررسی کنیم:

زمانی که فروشگاه آنلاین شما نشانه‌های واضحی از رشد دارد و پیش‌بینی می‌کنید کارهای بیشتری در راه شما باشد. اگر شما بنیانگذار، مدیر ارشد اجرایی یا مدیر ارشد کسب و کار آنلاین خود هستید، روند کار سریع‌تر می‌شود. پس تا دیر نشده است اقدام کنید!

زمانی که به مهارت‌های تخصصی مانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، سئو فنی، بازاریابی ایمیلی یا هر چیز دیگری نیاز دارید. موفقیت سایت فروش اینترنی خود را به شانس نسپارید؛ یک مدیر فروش اینترنتی با مهارت‌های مناسب استخدام کنید.

زمانی که فکر می‌کنید فروشگاه اینترنتی شما ضعیف است. شاید میزان فروش یا تبدیل شما در حدی نباشد که می‌خواهید و برای افزایش این اعداد به کمک نیاز دارید. مدیریت فروش اینترنتی یک سِمَت پیچیده است؛ همیشه عاقلانه نیست که به تنهایی با آن مقابله کنید.

زمانی که اهداف رشد بلندپروازانه و سرمایه کافی برای استخدام یک فرد جدید را دارید. اگر اینطور باشد، تقطیر الزامات و مهارت‌های مهم برای مدیر فروش اینترنتی بسیار مهم خواهد بود. قبل از تهیه شرح شغل، پروژه‌های کلیدی برای این نقش را ترسیم کنید.

 

مدیر فروش اینترنتی کیست؟

یک مدیر فروش اینترنتی به شدت با وب سایت کسب و کار، به خصوص بازاریابی، تبلیغات و عناصر محتوا درگیر است.

مدیران فروش اینترنتی مسئول توسعه و اجرای برنامه‌های بازاریابی آنلاین هستند. آن‌ها همچنین مراقب بهینه‌سازی وب سایت فروش اینترنتی، فروش آنلاین، انتخاب محصول و تجربه مشتری شما هستند، یا احتمالا کل کار را اجرا می‌کنند. آن‌ها در صورت نیاز با آژانس‌های وب و متخصصان داخلی همکاری می‌کنند. اینکه یک مدیر فروش اینترنتی چقدر مسئول است، به کسب و کاری که برای آن کار می‌کند و چه کسانی دیگری در تیم هستند، بستگی دارد.

 

6 مهارت مورد نیاز برای مدیران فروش اینترنتی

1. دانش پلتفرم‌های فروش اینترنتی

یک مدیر فروش اینترنتی باید نکات پلتفرم‌های مربوط به این کار را بداند. دانش فنی در همه انواع پروژه‌ها مفید است؛ از به‌روزرسانی طراحی فروشگاه گرفته تا افزودن قابلیت‌های جدید یا اطمینان از بهینه‌سازی آن‌ها برای موتورهای جستجو. چرا فردی را استخدام کنید که پلتفرمی را که شرکت شما در آن اجرا می‌شود را درک نمی‌کند؟!

 

2. اتوماسیون

مدیر فروش اینترنتی همچنین باید بداند که چگونه از فناوری برای خودکارسازی فرآیندهای مختلف استفاده کند.

به عنوان یک مفهوم گسترده، اتوماسیون فروش اینترنتی خدمات مشتری، ردیابی سفارش، مدیریت موجودی، تجربیات مشتری شخصی و سایر حوزه‌های فروش را دربر می‌گیرد و می‌تواند به کسب‌وکارها در کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کارکنان کمک کند.

مهارت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی و مدیریت اتوماسیون‌ها از طریق فروشندگان شخص ثالث، برنامه روزانه مدیر فروش شما را آسان می‌کند. بنابراین اگر آن‌ها با بهینه‌سازی فرآیند آشنا هستند، این یک مزیت بزرگ است!

 

3. بازاریابی

بازاریابی در کنار هم شامل همه چیز از استراتژی محتوا گرفته تا تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. یک مدیر، نقش کلیدی در رشد یک کسب‌و‌کار آنلاین ایفا می‌کند و اگر بازاریابی را به درستی درک نکند، نمی‌توانید به رشد برسید.

 

4. تجزیه و تحلیل و بهینه سازی نرخ تبدیل

یک فرآیند غربالگری کامل وجود دارد که می‌توانید برای استخدام یک بهینه‌ساز نرخ تبدیل طی کنید، اما مدیری که استخدام می‌کنید باید بتواند خودش این کار را انجام دهد. نرخ تبدیل و تجزیه و تحلیل برای دانستن اینکه آیا تبلیغات یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما نتایجی را که می‌خواهید به دست می‌آورند یا نه، بسیار مهم هستند.

اگر یک مدیر نتواند این اعداد را بخواند و این اطلاعات را به بینش تبدیل کند، کسب و کارتان شکست‌خورده فرض کنید. از طرف دیگر، آن‌ها باید بدانند که چگونه این اعداد را بهینه کنند تا کسب‌و‌کار شما بتواند به اهدافش در طیف‌های مختلف برسد.

 

5. مهارت‌های مدیریت پروژه

از آنجایی که مدیران چندین پروژه را به طور همزمان انجام می‌دهند، مهارت‌های عالی مدیریت پروژه ضروری است. علاوه بر این، مشاغل این رشته فوق‌العاده فصلی و حساس به زمان هستند.

از اطلاع‌رسانی به تیم‌های متقابل و حفظ همه پروژه‌ها در مسیر تا رسیدن به مهلت‌های زمانی؛ هرکسی که مسئولیت‌های یک مدیر فروش را بر عهده بگیرد باید از تجربه مدیریت پروژه بهره‌مند باشد.

 

6. مهارت‌های ارتباطی

ارزیابی مهارت‌های ارتباطی کار ساده‌ای نیست. اما نادیده گرفتن این مرحله می‌تواند باعث ایجاد مشکلات اساسی شود. مدیران در تقاطع بسیاری از رشته‌ها فعالیت می‌کنند و با سایر بخش‌ها همکاری نزدیک دارند و پروژه‌های متعددی را مدیریت می‌کنند. توانایی آن‌ها برای برقراری ارتباط واضح و مختصر، بدون توجه به موضوع، تعیین می‌کند که چه کاری و با چه استانداردی انجام می‌شود.

 

 

منبع: toggl.com

 

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا