جذب و استخدام

6 راه برای شروع جذب و استخدام نامزدهای مرتبط شغلی

استخدام چیزی فراتر از پر کردن جای خالی شغل است.

در عوض، تیم های منابع انسانی باید دنبال جذب و استخدام کاندیداهایی باشند که مکمل فرهنگ شرکت شما بوده و دارای مهارت، تجربه و آموزش مناسب برای پیشرفت در نقش های خود باشند.

اما  چگونه این نوع متقاضیان ایده آل را برای تماس تشویق می کنید؟ اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، در مکان مناسبی هستید زیرا در زیر چهار روش برای شروع جذب کاندیداهای شغلی مرتبط را آورده ایم.

1.شفاف باشید

این آمار همه چیز را می گوید: 78٪ از کارفرمایان می گویند انتظارات خود را به وضوح بیان می کنند و در تمام مراحل استخدام ارتباط خوبی برقرار می کنند. با این حال  فقط 47٪ از افراد جویای کار موافق هستند!

آگهی های شغلی بیش از حد، تنها پیکره بندی اصلی نقش و چگونگی شرکت را نشان می دهد. این نامزدها را مجبور می کند تا تحقیقات خود را انجام دهند. اگرچه این انتظار می رود، اما همیشه تصویر دقیقی از کار ارائه نمی دهد.

غالباً این امر منجر به این می شود که داوطلبان شغلی متقاضی موقعیت شغلی خالی باشند که هیچ کدام با استعداد، انتظارات و شخصیت آنها سازگار نباشد.

راه حل؟

استخدام کنندگان باید اطلاعات بیشتری در زمینه تبلیغات شغلی خود داشته باشند. این به معنای صادق بودن در مورد پارامترهای نقش است و مشخص کردن آنچه از همان ابتدا از کارمند انتظار می رود.

2.تزریق شخصیت به کمپین های استخدام خود

شخصیت برند شما باید در تمام مراحل استخدام بدرخشد. این که آیا این فیلم های خوش آمد گویی را در سایت شغلی خود جاسازی می کنید یا متقاضیان را به یک گشت و گذار در دفتر می برید، آنچه را که می توانید برای برقراری ارتباط با فرهنگ و شخصیت شرکت خود انجام دهید.

بله، این کار مقداری وقت و تلاش می برد. اما ، وقتی آگهی شغلی شما شامل یک ویدئو باشد، نرخ درخواست کاندیدا می تواند تا 34٪ افزایش یابد. وقتی متقاضیان ظاهر دفتر کار شما را درک می کنند و آن را دوست دارند ، شانس بیشتری برای استخدام نیروهایی دارید که با تیم موجود خود ذوب می شوند.

3.ارتباط کلیدی است

نقطه تماس را از ابتدا برای داوطلبان فراهم کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک ویجت چت زنده در لیست های شغلی آنلاین خود داشته باشید و یا یک نام و آدرس ایمیل یکی از تیم منابع انسانی خود را در آگهی شغلی خود قرار دهید. به این ترتیب ، اگر داوطلب شغلی سوال یا نگرانی دارد، می توانید آنها را مطرح کنید  که از نظر تئوری، کیفیت کلی برنامه های شما را بالا می برد.

اما پس از اینکه داوطلبان درخواست خود را ارسال کردند، نباید ارتباط برقرار شود آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که استخدام های احتمالی را معلق نگه دارید. در غیر این صورت، خطر این را دارید که امید خود را از دست داده و کار دیگری را در جای دیگری بپذیرند. ارائه یک تجربه نامزدی عالی بسیار مهم است.

بنابراین، دقیقاً نحوه کار استخدام خود را به داوطلبان بگویید و لازم نیست ساعت ها با هر متقاضی در تماس باشید. یک ایمیل خودکار کافی است.

اما  هرچند که این کار را انجام دهید، باید نامزدهایی را که درخواست آنها را دریافت کرده اید آگاه کنید و برآوردی را برای مدت زمان بازگشت به آنها ارائه دهید. در این مرحله ، عاقلانه است که نامزدها را تشویق کنید تا با هر گونه سوال یا بازخوردی به آنها پیام دهند.

4.یک انجمن استعدادیابی ایجاد کنید

ایجاد “جامعه استعدادها” روش دیگری برای اطمینان از دسترسی به نامزدهای با کیفیت بالا است. منظور ما از این امر این است که اگر متقاضی برای شرکت شما مناسب است، در تماس باشید … حتی اگر در حال حاضر جای خالی مناسبی در دسترس نیست. به این ترتیب، هنگامی که موقعیت شغلی ایجاد می شود، می توانید شلوغی استخدام را کاهش داده و مستقیماً به سمت نامزدهایی بروید که:

الف) قبلاً به سازمان شما علاقه نشان داده اند

ب) ثابت کرده اند که یک کاندیدای مرتبط و با کیفیت هستند

5.اجازه دهید اطلاعات، شما را راهنمایی کند

اگر قبلاً چنین کاری نکرده اید، برای تهیه لیستی از ویژگی ها و مهارت های موفق ترین کارمندان خود از تجزیه و تحلیل منابع انسانی استفاده کنید.

وقتی بدانید که در یک کاندیدا به دنبال چه هستید، در این صورت موقعیت بهتری برای بازار دارید. نه تنها این ، بلکه شما همچنین داده های لازم برای ایجاد مراحل غربالگری با کیفیت بالاتر را خواهید داشت تا بهترین نامزدها را انتخاب کنید. این امر به ویژه برای رسیدگی به فرصت های شغلی که حجم بالایی از متقاضیان را به خود جلب می کند بسیار مفید است.

6.راهی برای برنامه های موبایل ایجاد کنید

در سال 2018، 17.3 درصد از برنامه ها از طریق دستگاه های تلفن همراه ارائه شده است. در حقیقت، تا پایان سال 2020 پیش بینی می شود که 50٪ از کل برنامه های شغلی از دستگاه های تلفن همراه حاصل شود.

درس اینجا: مراحل استخدام شما باید آماده تحرک باشد. این بدان معناست که داوطلبان حداقل باید بتوانند  فرم تقاضای خود را از ابتدا تا انتها از طریق دستگاه تلفن همراه تکمیل کنند (در صورت تمایل). اگر قبلاً از طراحی وب پاسخگو استفاده نمی کنید، این ممکن است شامل تجدید تصاویر باشد تا تصاویر مناسب باشند.

نکته برتر: سعی کنید با استفاده از دستگاه تلفن همراه برای یکی از مشاغل شخصی خود اقدام کنید و مکانهایی را که می توانید پیشرفت کنید یادداشت کنید. سپس برگردید و این اصلاحات را عملی کنید!

 

منبع: https://www.trustcruit.com/blog/attract-relevant-job-candidates/

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا