جذب و استخدام

زیر و بم استخدام در تهران همراه با راهکارهای عملی

اگر عزم‌تان را برای پیدا کردن کار جزم کرده‌اید، اگر تصمیم گرفته‌اید در پایتخت به کار مشغول شوید و شغل مناسبی پیدا کنید، حتماً نباید کفش آهنی به پا کنید یا از هفت خان رستم بگذرید. کافی است قبل از هر چیز شناخت خوبی از وضعیت استخدام در تهران و راه‌های پیدا کردن کار مناسب به دست بیاورید. تهران فرصت‌های کاری زیادی دارد که شما باید به‌عنوان کارجو بدانید چطور و کجا دنبال کار مناسب خودتان باشید. در این مقاله به سراغ فوت‌وفن‌های استخدام در تهران رفته‌ایم تا در این مسیر همراهی‌تان کنیم و کنارتان باشیم.

مراحل آمادگی برای استخدام در تهران کدام‌اند؟

1. نوشتن رزومه‌ حرفه‌ای

در اولین قدم برای استخدام در تهران باید رزومه‌ خوبی برای خودتان بنویسید؛ رزومه‌ای صادقانه ولی حرفه‌ای که نشان دهد شما فرد منظم، به‌روز و آگاهی هستید. می‌توانید از سایت‌های مختلف فرم‌های آماده را دانلود کنید و برای خودتان یک رزومه شغلی خوب بسازید. در ضمن اگر رزومه‌ای ندارید و تازه پا در مسیر کار گذاشته‌اید نگران نباشید، برای استخدام در تهران بدون سابقه کار هم می‌توانید تلاش کنید.

2. داشتن تصویری روشن از معیارها

بهتر است با خودتان صادق باشید و بدانید در کار چه مسئله‌ای برایتان در اولویت است؟ آیا می‌خواهید کارتان تنها در حوزه‌ي حرفه‌ي موردعلاقه‌تان باشد یا شانستان را در زمینه‌های مختلف امتحان می‌کنید؟ حداقل حقوق و مزایا برایتان چه رقمی است و ساعت کاری مطلوبتان چیست؟ بهتر است کامل بدانید که از کاریابی چه می‌خواهید و چه شغل‌هایی برای شما مناسب‌ترند.

3. جست‌وجوی حرفه‌ای

دیگر گذشت آن زمان که تمام شغل‌ها تبدیل به آگهی های روزنامه‌ها می‌شدند؛ حالا چندین و چند سایت، نرم‌افزار و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند واسطه‌ي بین کارجویان و کارفرمایان باشند. بنابراین سعی کنید هیچ منبعی را از دست ندهید؛ صبور باشید و موقعیت‌های مختلف را جست‌وجو کنید.

4. آمادگی برای مصاحبه

بعد از این که تعدادی از فرصت‌های شغلی را نشان کردید،‌ حالا نوبت به مصاحبه می‌رسد. مصاحبه عامل بسیار تاثیرگذاری برای استخدام در تهران است و می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. نگران نباشید و مقاله‌های مختلفی در مورد نحوه‌ي رفتار در مصاحبه، نحوه‌ي بیان خواسته‌ها و پرسیدن سوال‌ها و… بخوانید.

برای استخدام در تهران این نکات را آویزه‌ي گوشتان کنید

  • تیز و آماده باشید و هرروز در زمان‌های مشخصی فرصت‌های شغلی را بررسی کنید؛ ممکن است استخدام در تهران امروز فرصت‌هایی داشته باشد که مناسب شماست و اگر نجنبید از دست می‌رود. به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف سر بزنید و تغییراتشان را تحت‌نظر داشته باشید.
  • با کلمه کلیدی‌های مختلف در سایت‌ها جست‌وجو کنید؛ مثلاً اگر به دنبال کار در زمینه‌ی نفت هستید چند کلمه‌ي مرتبط را بنویسید یا اگر به دنبال کار در رستوران یا فروشندگی هستید کلمه‌های مختلفی مثل ویتر، استخدام کارگر ، کارگر ساده و… را بررسی کنید تا فرصت‌های مختلف به شما نمایش داده شوند. استخدام دیوار و استخدام شیپور تهران گزینه‌های خوبی برای مشاهده‌ي فرصت‌های استخدام در تهران هستند.
  • همیشه هم منتظر آگهی‌ها نمانید، شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط با رشته‌تان را در تهران پیدا کنید و به سایتشان بروید تا ببینید فرصت استخدام دارند یا نه.
  • اگر به دنبال کارهای دولتی و کارمندی هستید، حواستان به آزمون استخدامی سازمانها باشد؛ در این آزمون‌ها هر ساله تعدادی از افراد مورد نیاز جذب می‌شوند. آزمون های استخدامی هم استخدام آقا در تهران را شامل می‌شوند و هم استخدام خانم در تهران و همچنین در رشته‌های مختلف پذیرش دارند.
  • اگر به دنبال کار در تهران با حقوق بالا هستید، در گام اول توجه کنید باید مهارت‌های کافی و سابقه داشته باشید، در گام بعدی هم بدانید طبیعتاً به‌مرور زمان حقوقتان بالا می‌رسد و شاید با نشان دادن شایستگی‌هایتان این افزایش حقوق زودتر هم اتفاق بیفتد. بااین‌حال دقت کنید که از بین شانس‌های پیش‌رویتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • پیش از رفتن به مصاحبه در مورد آن سازمان، شرکت و محل کار تحقیق کنید؛ سعی کنید شیوه‌ي کاری و فرهنگشان را بشناسید تا در مصاحبه غافل‌گیر نشوید.
  • توصیه می‌کنیم فرصت‌های مختلف شغلی را در کنار هم بنویسید و آ‌ن‌ها را از ابعاد مختلف بسنجید؛ مثلاً میزان حقوق، سختی کار،‌ ساعت کار و فاصله تا منزل معیارهایی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.
  • تا جایی که می‌توانید، سعی کنید برای استخدام در تهران بر اساس علاقه‌هایتان پیش بروید؛ علاقه در روند پیشرفت کار معجزه می‌کند و باعث رشد سریع می‌شود. مثلاً تصور کنید شما فردی ساکت و درون‌گرا هستید و بیشتر از کارهای هنری خوشتان می‌آید، اما ناگهان سر از شهرداری درمی‌آورید و هرروز باید کارهای اداری انجام دهید و با آدم‌های مختلفی در ارتباط باشید؛ این مسئله به‌زودی باعث دلسری یا دلمردگی شما می‌شود.
  • در صورتی‌که امکان کار تمام وقت را ندارید، در جست‌وجوهایتان دقت کنید که آگهی استخدام در تهران پاره وقت باشد؛ همچنین برای استخدام در تهران دورکاری نیز غیرممکن نیست و به‌خصوص با شرایط کنونی در کارهای بسیاری رواج پیدا کرده است.

راه‌های استخدام در تهران

پیدا کردن شغل خودش یک مهارت است که نیاز به هوشمندی و دقت دارد؛ خوشبختانه فرصت‌های شغلی در تهران زیاد هستند و حتی البرز و شهرهای اطراف تهران نیز می‌توانند گزینه‌های جست‌وجو باشند. برای پیدا کردن شغل اید‌ه‌آلتان و استخدام در تهران تنها کافی است صبور،‌ به‌روز و تیزهوش باشید و از تمام سایت‌ها، نرم‌افزارها و حتی روزنامه‌ها استفاده کنید تا در زمینه‌ي موردعلاقه‌تان انتخاب‌های بیشتری داشته باشید.

علاوه‌براین استفاده از پلتفرم‌های کاریابی مانند جاب آفر می‌تواند به شما در رسیدن سریع‌تر به اهدافتان کمک کند تا در کنار امکاناتی چون ارزیابی پیشرفته و تخصصی در شغل دلخواهتان نیز استخدام شوید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا