جذب و استخدام

بهترین ابزار برای منبع‌یابی یا سورسینگ بهترین کارجو چیست؟

آیا می خواهید علیرغم کمبود استعدادهای به ظاهر جهانی، بهترین کارجوها را انتخاب کنید؟ منبع‌یابی یا سورسینگ جایی است که جذب بهترین کارجوها آغاز می‌شود. اما منبع یابی یا سورسینگ چیست؟ اما آیا این استراتژی چالش‌ها و مزایایی را به همراه دارد؟ آیا می‌دانید چگونه آن را تنظیم کنید؟

در این مقاله تمام جنبه‌های منبع‌یابی را بیان می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین نامزدهای خود را پیدا کنید.

 

منبع‌یابی چیست؟

“HRZone” معتقد است که منبع یابی یک استراتژی پیشگیرانه برای جذب استعداد در استخدام بهترین کارجو برای یک موقعیت خاص است.

منبع یابی صرفا به ارسال یک پیشنهاد شغلی و انتظار منفعلانه برای درخواست کارجوها محدود نمی‌شود، بلکه انتخاب ابزار مناسب برای جستجوی موفقیت‌آمیز کارجوهایی است که پروفایل‌های آن‌ها نیازهای استخدام شما را برآورده می‌کند.

هدف، دستیابی به کارجوهایی است که به دلایل مختلف با شرکت شما در تماس نیستند. دقت کنید که استخدام و منبع‌یابی را با هم اشتباه نگیرید. منبع‌یابی در ابتدای فرآیند استخدام صورت می‌گیرد. از سوی دیگر، منبع‌یابی با فرآیند استخدام مطابقت کامل دارد: از جستجوی کارجوها تا مرحله آنبردینگ پس از استخدام.

 

مزایای منبع‌ یابی چیست؟

منبع یابی کارجویان مزایای بسیاری را ارائه می‌دهد. در اینجا چند مورد کلیدی وجود دارد:

  • شما یک پایگاه داده از کارجویان ایجاد می‌کنید
  • به لطف هدف‌گذاری مرتبط‌تر کارجوها، هزینه‌های استخدام و در نتیجه خطر اشتباه‌های استخدام را کاهش می‌دهید
  • صرفه‌جویی در زمان: کمپین‌های استخدام با منبع‌یابی، سریعتر پیشرفت می‌کنند. به‌ویژه به لطف استفاده از هوش مصنوعی در ابزارهای منبع‌یابی، که الگوریتم‌های آن امکان مرتب‌سازی سریع پروفایل‌ها را به منظور تمرکز بر افراد مناسب، فراهم می‌کند.

 

انتخاب ابزار منبع‌یابی

انواع مختلف ابزارهای منبع‌یابی برای یافتن بهترین کارجوها:

  • پایگاه داده داخلی: ابزاری مقرون به‌صرفه که به شما امکان می‌دهد کارجوهای ثبت نام‌ شده را مدیریت کنید تا به سرعت اطلاعات عمیق‌تر از آنچه رزومه‌ها ارائه می‌دهند شناسایی کنید. بنابراین می‌توانیم پروفایل‌های جالبی را مطابق با موقعیت موردنظر پیدا کنیم.
  • سایت‌های کاریابی: به شما امکان می‌دهند پروفایل‌های کامل کارجوها را جستجو و مشاهده کنید و مستقیما با کارجوها تماس بگیرید. برای این ابزار منبع یابی، توصیه می‌شود از یک سایت تخصصی در بخشی که در جستجوی آن هستید استفاده کنید.
  • شبکه‌های اجتماعی: برای شناسایی پروفایل‌های کارجوی جدید، لینکدین و فیس بوک بیشترین استفاده را دارند. این دو ابزار فیلترهای پیشرفته‌تر و خاص‌تری (موقعیت، منطقه، بخش، تجربه، مهارت‌ها و غیره) ارائه می‌کنند.
  • کتابخانه‌های رزومه (CV library): به آژانس‌ها، شرکت‌ها و شرکت‌های استخدام پایگاه داده‌ای از رزومه‌های کارجوها ارائه می‌دهند. این ابزار منبع‌یابی یک پایگاه داده خارجی است که اطلاعات مفیدی را برای استخدام کنندگان فهرست می‌کند تا کارجوهایی را که با انتظارات آن‌ها همسو هستند، شناسایی کنند.

 

 

گزینه‌های منبع‌ یابی را بررسی کنید: فیلتر بهتر کارجوها

مقایسه گزینه‌های ارائه‌شده توسط ابزارهایی مانند جستجوهای چند معیاره (موقعیت، تجربه، مناطق، مهارت‌ها و غیره)، پرسشنامه‌ها و گزارش‌های بالقوه، حتی ارزیابی مهارت‌های نرم ضروری است.

قیمت‌های ابزار منبع‌یابی انتخاب کارجو، از رایگان تا پرهزینه، کاملا متغیر هستند. بسته به بودجه‌ای که برای کمپین اختصاص داده‌اید، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این ابزراها را انتخاب کنید. علاوه بر بودجه، نیازهای استخدام نیز بر انتخاب ابزارهای منبع‌یابی کارجو تأثیر می‌گذارد.

 

منبع: assessfirst.com

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا