توسعه کارکنان

7 ایده عالی برای جشن سالگرد تاسیس کسب‌وکارتان

اگر سری به دیکشنری بزنید معنی سالگرد، بازگشت به رویدادی است که یک یا چند سال از آن گذشته است. درواقع سالگرد تاسیس هر کسب‌وکار زمانی است برای یادآوری و جشن گرفتن روزهای موفقی که پشت سر گذاشته‌اید.

چرا سالگرد تاسیس کسب‌وکار ارزش جشن گرفتن دارد؟

همه چیز به بازاریابی کسب‌وکارتان برمی‌گردد. فرصتی عالی پیش رویتان است تا برند و خدمات خود را تبلیغ کنید و به هدف بالاتر جذب مشتریان بالقوه جدید برسید آن هم با حمایت مشتریان وفادار!

البته این ماجرا به برگزاری یک مهمانی و دعوت از همه مشتریان فعلی و احتمالی ختم نمی‌شود و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تصمیم‌گیری‌های کلان خواهد بود.

بیایید نگاهی بیاندازیم به مراحلی که باید برای فرآیند برنامه‌ریزی سالگرد در ذهن داشته باشیم.

فرآیند برنامه‌ریزی جشن سالگرد تاسیس

در این پروسه باید فکر همه چیز را کرده باشید و همه چیز تا حدی دقیق باشد که هیچ مشکل و چالشی به اجرا دربیاید. برای این کار باید چهار مرحله را مشخص کنید:

1. چه چیزی را می‌خواهید جشن بگیرید؟

تجلیل از کسب‌وکار یعنی تمرکز بر دستاوردها و اهداف سازمانی. اما رویکرد دیگری هم وجود دارد تا از این فرصت برای قدردانی از مشتریان، کارمندان یا شرکای خود نیز استفاده کنید. هریک از این استراتژی‌ها مزیت‌های خود را دارند اما باید با نگاهی دقیق انتخاب کنید که کدامیک شما را به هدف سازمانی‌تان می‌رساند.

2. چگونه می‌خواهید سالگرد تاسیس کسب‌وکار را جشن بگیرید؟

مراسم‌تان چقدر بزرگ یا کوچک باید باشد؟ به طور کلی جشن‌های ۱۰، ۱۵، ۲۰ یا ۲۵ سالگی باشکوه برگزار می‌شوند زیرا نقاط عطفی برای هر سازمان به شمار می‌روند به خصوص اگر محصول یا خدمت ویژه‌ای در این بازه زمانی راه‌اندازی شده باشد که بر خاص بودن آن تاکید کند.

3. از چه ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کنید؟

برای رسیدن به هر هدفی که برنامه‌ریزی می‌کنید باید بتوانید حجم مطالب بازاریابی را متناسب با ابعاد رویداد مطابقت دهید. اگر پیشرفت زیادی در راه‌اندازی محصول یا خدمتی داشتید، یک پست وبلاگ حق مطلب را برآورده نمی‌کند. بنابراین هرچه رویداد بزرگ‌تری را سازماندهی می‌کنید، تولید محتوای بیشتر منطقی است.

4. چطور آن را اجرا می‌کنید؟

حالا که به چندوچون رویداد واقف هستید و می‌دانید که در چه ابعاد و با چه متریالی قصد تبلیغ دارید، زمان آن رسیده است که برای تولید محتواها و پست‌ها برنامه‌ریزی کنید. از زمان‌بندی انتشار گرفته تا تعیین فضایی برای محتواهای پیش‌بینی نشده باید در نظر گرفته شوند.

ایده‌هایی برای جشن سالگرد تاسیس کسب‌وکار

وقتی نوبت به سالگردهای تجاری می‌رسد، به راه‌هایی فکر کنید که فرصت عالی برای تبلیغ کسب‌وکارتان باشد تا برگزاری یک مهمانی مجلل. به چندین گزینه برای برگزاری باید دقت داشته باشید که در ادامه به آن پرداخته‌ایم:

1. لوگوی سالگرد

نماد هر کسب‌وکاری لوگوی آن است. در واقع هویت سازمانی شما در لوگوی شما شناخته می‌شود. اگر قصد ریبرندینگ (rebranding)  دارید از سالگردهای مهمی مانند ۴۰ یا ۵۰ سالگی استفاده کنید. به‌روزرسانی برند، در چنین زمانی منطقی است.

2. میزبانی رویداد

زمانی که نوبت به انتخاب شیوه برگزاری می‌رسد، مهمانی گزینه مناسبی است. این رویداد می‌تواند ماجرای یک روز باشد یا در طول هفته پخش شود.
کارکنان خود را در برنامه‌ٰریزی مشارکت دهید. ایده‌ها را جمع‌آوری کنید و با فهرستی از بهترین‌ها، طی ماه مراسم‌های مختلفی برگزار کنید. می‌تواند هر چیزی باشد، از سازماندهی یک تعطیلات آخر هفته تا جشنی برای قدردانی از تلاش‌های کارکنان.

اگر جشن سالگرد کسب‌وکارتان با رویدادی دیگر همزمان است، می‌توانید به حمایت مالی و اسپانسرشیپ فکر کنید. فعالیت‌های تبلیغاتی خود را به نحوی سازماندهی کنید که رویدادتان، سازمان را هم تبلیغ کند.

3. مسابقه پرسش و پاسخ

برگزاری مسابقه، راهی عالی برای سنجش شناخت کارکنان و دانش مشترک آن‌ها از کسب‌وکار است.
ترتیب دادن یک بازی دوستانه می‌تواند علاوه بر اختصاص زمانی مفرح برای کارکنان، متوجه شوید که کدام تیم بیشتر از سایرین با افق‌های کسب‌وکار همراه هستند. پس با تقسیم تیم‌ها و تعیین جوایز سرگرم‌کننده برای تیم برنده هیجان ماجرا را بیشتر کنید.

4. اشتراک‌گذاری محتواهای جذاب

کلید بازاریابی موفق در جذب مخاطب با تولید محتوای جالب است. شما باید مشتریان را به محصولتان علاقه‌مند کنید و حالا در سالگرد کسب‌وکار در موقعیتی هستید که محتوای منحصربه خود را بسازید.

از روایت داستان شروع کسب‌وکارتان گرفته تا پست‌هایی که جزئیات سفر تجاری شما را نشان می‌دهند، هم به مشتریان فعلی و هم شرکای تجاری‌تان امکان شناخت بیشتری را فراهم می‌کند که البته راهی فوق‌العاده برای جذب مشتریان جدید است. اگر محصول جدید یا خاصی ارائه می‌دهید، می‌توانید محتوایی را به آن اختصاص دهید.

5. روایت پیشرفت‌های کسب‌وکار

به سراغ جعبه‌های قدیمی انبار بروید. عکس‌ها، بروشورها، کمپین‌ها و حتی قدیمی‌ترین صندلی شرکت، می‌توانند برای مشتریان امروز جذاب باشند. نظرسنجی با کاربران‌تان به اشتراک بگزارید و از آن‌ها بخواهید داستان‌های به‌یادماندنی خود را برایتان بفرستند. با نیروهای قدیمی خود مصاحبه کنید و مکالمه خود را در قالب پست‌های صفحات اجتماعی و وبلاگ منتشر کنید.

علاوه‌ براین می‌توانید تصویر واضحی از پیشرفت شرکت و کارکنان نیز ارائه دهید به طور مثال دفترچه‌ای از دستاوردها تهیه کنید و براساس تایم‌لاین یا جدول زمانبندی این مراحل رشد را نشان دهید.

6. پاداش و تشویق

برای داشتن یک محیط کاری شاد و مولد، قدردانی از کارمندان ضروری است. با نشان دادن ارزشمندی مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های کسب‌وکار می‌توانید از افراد قدردانی کنید. براساس نظرسنجی اخیر Achievers درباره شناخت کارکنان، %۷۴  کار جالب و %۶۹  به رسمیت شناختن و پاداش را مهترین عوامل همکاری با کارفرمایان فعلی خود می‌دانند.

7. احترام به کارمندان

سال‌های خدمت هر کسب‌وکار باید جشن گرفته شوند. این سال‌ها نشان‌دهنده وفاداری و ثبات شماست پس باید این خدمات طولانی‌ مدت را جشن بگیرید! علاوه‌ بر اینکه می‌تواند نشان‌دهنده قدردانی شما از کارمندانی باشد که در این مسیر همراه شما بودند و برای رشد کسب‌وکارتان قدم برداشته‌اند.

آرزوهای امیدبخش خود را در قالب سالنامه‌ای از تصاویر و خاطرات کارکنان منتشر کنید. آن‌ها نیز می‌توانند افکار و تصاویر خود را به آن اضافه کنند یا حتی در قالب کتابچه‌ آن‌ها را گردآوری کنید و برای کارکنان خود بفرستید.

نتیجه

سالگرد تاسیس کسب‌وکار مانند هر مناسبت دیگری فقط یک جشن ساده نیستند بلکه فرصت‌های بازاریابی هستند که می‌توانید در کنار قدردانی از همه افرادی که در این سفر با شما همراه بودند، برای تبلیغ کسب‌وکارتان از آن استفاده کنید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا