ارزیابی عملکرد

چرا استارت آپ‌ها باید روی آزمون پیش از استخدام سرمایه‌گذاری کنند؟

وقتی درباره روزهای ماجراجویانه پروژه‌های استارتاپی مانند اپل، گوگل یا آمازون صحبت‌ می‌کنیم، فقط در مورد استیو جابز، اریک اشمیت یا جف بزوس صحبت‌ می‌کنیم. درست است که این افراد بذر این پروژه‌های استارت‌آپی را با یک ایده کاشته‌اند، اما در واقع، برای تغذیه و گسترش این سرمایه‌گذاری‌های بزرگ استارت‌آپ از کار سخت و تلاش شمار زیادی از افراد استفاده شده است. این استارت آپ‌ها‌ می‌توانند شکوفا شوند و رشد کنند زیرا به اندازه کافی خوش شانس هستند که یک تیم واجد شرایط را پیدا کنند.

داشتن یک تیم شایسته و آموزش دیده از نظر فنی‌ می‌تواند یک استارتاپ را به قله‌های جدیدی از موفقیت برساند. با این حال، پیدا کردن یک کارمند واجد شرایط و ماهر برای تیم خود از میان شمار زیادی از متخصصان نالایق، کار ساده‌ای نیست. بنابراین، آزمون پیش از استخدام ابزاری عالی برای آزمایش توانایی‌ها و مهارت‌های متاقضیان استخدام است.

آزمون پیش از استخدام چیست؟

آزمون‌های پیش از استخدام را‌ می‌توان به عنوان” یک هدف استاندارد که شامل جمع آوری اطلاعات موردنیاز در مورد متقاضیان شغل در طول فرآیند استخدام است”،  تعریف کرد. یک پیش آزمون حرفه‌ای طراحی شده کارفرمایان را قادر‌ می‌سازد تا کارایی و ویژگی‌های کارکنان بالقوه خود را بررسی کنند. واضح است که اطلاعات بازیابی شده از یک آزمون پیش از استخدام به روش آزمونی که توسط شرکت قبلی استفاده شده است، بستگی دارد.

این آزمون‌ها بسیار محبوب خواهند شد چرا که‌ می‌توانند نامزدهای نامناسب را فیلتر کنند و تعداد زیاد متقاضیان را به خوبی و به سرعت مدیریت کنند. علاوه‌براین، مشکل ارسال‌کنندگان رزومه‌های اسپم به سرعت در حال افزایش است. طبق یک گزارش، متقاضیان به طور متوسط ​​تنها 76 ثانیه را صرف خواندن شرح شغل می‌کنند که همین امر باعث می‌شود که بیش از نیمی از درخواست‌های استخدام با خلاصه شغل مطابقت نداشته باشد.

چالش‌های استخدام استارت‌آپی

در شرایط سخت اقتصادی، رشد و شکوفایی یک استارتاپ بسیار سخت است. علاوه بر چالش‌های مختلف خارجی، آنها باید استرس استخدام از بین داوطلبان را نیز تحمل کنند. سازمان‌ها برای استخدام با چالش‌های زیر روبرو هستند:

محدودیت زمان

استارت‌آپ‌ها کارکنان محدودی دارند و حتی برخی از استارت‌آپ‌ها تنها توسط یک نفر انجام می‌شوند. بنابراین، یک استارت‌آپ به کارکنانی نیاز دارد که بتوانند به تنهایی با حداقل راهنمایی کار کنند. به همین دلیل است که آزمودن مهارت‌های داوطلبان قبل از استخدام، ایده‌ای تقریبی در مورد مهارت‌های عملی کاندیداها به استارتاپ‌ها‌ می‌دهد.

تطبیق ایدئولوژی

استارتاپ به معنای ایده کسب‌وکار نوآورانه مبتنی بر یک ایدئولوژی منحصر به فرد است. برای پیشبرد کسب‌وکار، استارت‌آپ‌ها باید کارمندانی پیدا کنند که بتوانند با ایدئولوژی کسب و کار استارتاپی ارتباط برقرار کنند و در مسیر پیشبرد آن قدم بردارند. اما، یافتن ایدئولوژی و اشتیاق یکسان در کارکنان، بدون اینکه آنها را در چندین زمینه آزمایش کنید، دشوار است.

استقلال فکری

برای رشد استارتاپ خود، به کارمندانی نیاز دارید که در کنار آگاهی از فناوری‌های روز ، اعتمادبنفس نیز داشته باشند. اگر کارمندان‌تان در چند مورد مهارت داشته باشند، پس به راحتی‌ می‌توانند در هر نقشی قرار بگیرند تا کسب و کار شما را پیش ببرند. علاوه بر این، کارمندانی که از آخرین روندهای بازاریابی مطلع هستند یا شخصیتی مطمئن دارند،‌ می‌توانند به طرق مختلف به کسب‌وکارتان کمک کنند.

چرا روی آزمون پیش از استخدام سرمایه‌گذاری کنیم؟

تخمین زده‌ می‌شد که تا سال 2020 ، 50 درصد از کارکنان ایالات متحده از نسل هزاره خواهند بود. این بدان معناست که کارمندان آینده پرشور، خلاق، جویای فرصت و تازه وارد از مدارس خواهند بود. این افراد می‌توانند گزینه‌های عالی برای استارت‌آپ‌ها باشند، اما فاقد آموزش و مهارت عملی! بنابراین، قبل از استخدام، بهتر است کسب‌وکارها آزمون پیش از استخدام را سازماندهی کنند و مهارت‌هایشان را بسنجند. در ادامه دلایل بیشتری درباره لزوم استفاده را بخوانید:

بهبود بهره‌وری

تحقیقات متعدد نشان داده شده‌اند که آزمون پیش از استخدام که به ‌شکل حرفه‌ای توسعه و پیاده‌سازی شده باشند، می‌توانند بهره‌وری کارجو را در طیف وسیعی از پروفایل‌های شغلی تجزیه و تحلیل کند. این آزمون‌ها روشی کامل و دقیق برای تعیین عملکرد داوطلبان هستند زیرا میزان امکان بروز یا عینیت‌بخشی مهارت را نشان‌ می‌دهند. در مجموع عملکرد، دانش و مهارت‌ها را می‌توان از طریق آزمون‌های پیش از استخدام به خوبی و به شکل ساختاریافته‌ای آزمایش کرد.

طی یک مطالعه برند پوشاکی مشخص شد که اندازه‌گیری حجم فروش ساعتی، بهره‌وری کارمندان را افزایش داده است. درواقع از کل تیم خواستند تا آزمون مهارت‌های اساسی در مورد معیارهای مهم سازمان را انجام دهند که ریاضیات پایه، مهارت‌های ارتباطی و استعداد گفتاری کارکنان را تجزیه و تحلیل‌ می‌کند. با ارزیابی میانگین فروش در هر ساعت و نمرات آزمون، شرکت توانست بهره‌وری ساعتی هر کارمند را تعیین کند. علاوه‌براین، نتیجه آزمون جنبه‌های مختلفی مانند نرخ حفظ، سطح رضایت مشتری، هزینه‌های آموزشی، بهره‌وری فردی و غیره را روشن کرده است.

فرآیند استخدام سریع

فرآیند سازماندهی مصاحبه و ارزیابی عملکرد کارکنان آینده زمان زیادی را‌ می‌طلبد. علاوه بر این، 75 درصد از کارجویان باتجربه پیشنهادهای شغلی استارتاپ‌ها را رد‌ می‌کنند. بنابراین، برای کاهش اتلاف زمان، سازمان‌های تجاری مراحل اولیه فرآیند استخدام را خودکار می‌کنند. آزمون پیش از استخدام در اینجا، کارجویان فاقد صلاحیت را از فرآیند استخدام حذف‌ می‌کند و زمان رسیدن به نتیجه را کاهش‌ می‌دهد.

با قرارگیری کارجویان در فهرست نهایی گزینه‌های مناسب، استخدام‌کنندگان می‌توانند توجه خود را فقط به افراد واجد شرایط جلب کنند. این عمل نه تنها زمان فرآیند استخدام را کاهش‌ می‌دهد، بلکه هزینه را نیز به حداقل نزدیک‌ می‌کند. علاوه‌براینکه دقت فرایند نیز تقویت می‌شود.

افزایش نرخ حفظ کارکنان

مزیت قابل توجهی که توسط آژمون پیش از استخدام به وجود‌ می‌آید، بهبود نرخ حفظ کارکنان است. این آزمون‌ می‌تواند ارقامی را در مورد انتظارات شغلی و محیط کار به طور کلی نشان دهد، این بدان معناست که استخدام‌های جدید برای کار آماده‌ می‌شوند. علاوه‌براین، این معنی را نیز‌ می‌دهد که هم استارتاپ و هم کارجویان  می‌توانند با توجه به نیازشان بهترین تصمیم را برای خود بگیرند.

اگر کارجویان بالقوه بتوانند تشخیص دهند که برای سازمان مناسب هستند، آنگاه برای گرفتن شغل تلاش خواهند کرد. از طرف دیگر، یک آزمون پیش از استخدام برای شرکت مشخص‌ می‌کند که آیا داوطلب‌ می‌تواند جریان کار را به پیش ببرد یا خیر. علاوه‌براین می‌توان میزان ماندگاری کارمند را به دو صورت تحت تاثیر قرار داد:

  • با ایجاد اطمینان از اینکه نامزدها از مشخصات شغلی اطلاعات واقعی دارند، ترک شغل داوطلبانه را کاهش‌ می‌دهد.
  • با اطمینان از اینکه داوطلبان مهارت‌ها و ظرفیت‌های عالی برای انجام موفقیت‌آمیز کار خود را دارند، احتمال ترک شغل غیرداوطلبانه را کم‌ می‌کند.

قابلیت دفاعی پیشرفته در فرآیند استخدام

جدا از کمک به سازمان‌های استارت‌آپی در بهبود نتایج، آزمون‌های پیش از استخدام می‌توانند در جهت بهبود واقعیت‌ها، قانونی بودن و برابری در فرآیند استخدام نیز کار کنند. لحاظ کردن ویژگی‌های عادلانه و قانونی در شیوه‌های انتخاب کارکنان برای همه شرکت‌ها بسیار مهم است. در برخی از مناطق، این تست‌ها توسط دستورالعمل‌های کسب‌وکار کنترل‌ می‌شوند تا از برابری و عدم تبعیض در فرآیند استخدام اطمینان حاصل شود.

ویژگی‌های آزمون پیش از استخدام حرفه‌ای

شماره 1: شناسایی مهارت‌ها

در درجه اول، سازمان‌های استارتاپی باید تمام مهارت‌هایی را که می‌خواهند استخدام جدیدشان داشته باشد برای خود مشخص کنند. اگر کارفرمایان از مهارت‌هایی که برای پیشبرد شرکتشان نیاز دارند آگاه نباشند، نمی‌توانند یک آزمون جامع برای تعریف همه مهارت‌های ضروری ایجاد کنند.

شماره 2: تست‌های کتبی انتقادی

بخاطر داشته باشید که وقتی‌ می‌خواهید تست‌های انتقادی را انجام دهید، باید آنها را به صورت کتبی انجام دهید. آزمون کتبی‌ می‌تواند شرایط را به شکل بهتری نشان دهد و فرصت نوشتن پاسخ صحیح را‌ می‌دهد. توانایی حل مسئله داوطلبان را‌ می‌توان با ارائه یک مسئله کتبی محک زد. علاوه بر این، مهارت‌های استفاده از کامپیوتر و فناوری ایشان را نیز‌ می‌توان تجزیه و تحلیل کرد. بالاتر از همه اینکه‌ می‌توان مهارت‌های مهم مانند توانایی‌های طراحی یا اشتباهات گرامری را از طریق آزمون‌های کتبی بهتر نشان داده‌ می‌شود.

شماره 3: بررسی اعتبارسنجی

یک آزمون پیش از استخدام نباید محدود به کارمندان جدید باشد، بلکه باید روی کارکنان موجود نیز انجام شود تا شایستگی ایشان برای موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اند مورد آزمایش قرار گیرد. گاهی اوقات کارمندانی که در یک پوزیشن شغلی مشغول هستند، در واقع استعداد لازم برای مدیریت آن موقعیت را ندارند.

شماره 4: استفاده در فرآیند استخدام

آزمون‌های استخدامی باید در مراحل مختلف فرآیند استخدام گنجانده شود. هنگامی که داوطلبان خوب تجزیه و تحلیل شدند، بهتر است آزمون‌ها مقایسه شوند تا مشخص شود داوطلبانی که از آزمون سربلند بیرون آمده‌اند در مهارت مورد نیاز حاذق و زبر دست هستند.

آزمون پیش از استخدام – یک ضرورت

اکثر استارت‌آپ‌ها به دلیل کارمندان ناکارآمد و فاقد صلاحیت شکست‌ می‌خورند. کارمندان دارایی‌های ثابت استارتاپ‌ها هستند که آنها را به موفقیت‌ می‌رساند. بنابراین، برای استخدام کارمندان حرفه‌ای و ماهر برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان، ضروری است که آزمون پیش از استخدام را در نظر بگیرید. این آزمون باید پس از در مشخص کردن مهارت‌های مورد نیازی که در داوطلبان ایده آل‌تان در جستجوی آنها هستید، با دقت بالایی انجام شود. اجرای بی نقص آزمون مهارت استخدامی باعث افزایش بهره‌وری کارکنان، کاهش هزینه‌های فرآیند استخدام، صرفه جویی در زمان و مزایای متعدد دیگر‌ می‌شود.

تست‌پرو ابزاری است که توسط آزمون ارزیابی به شما کمک می‌کند که بتوانید از کلیه جنبه‌های تخصصی و شخصیت‌شناسی کارجویانتان را بسنجید و با ماندگاری نیروهای ماهر کسب‌وکارتان را رونق دهید. همین حالا می‌توانید با ورود به سایت از امکانات متعدد آن بهره‌مند شوید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا