جذب و استخدام

راهنمای استخدام برنامه نویس و توسعه دهنده فلاتر و دارت (Dart, Flutter)

توسعه دهنده فلاتر چیست؟

فلاتر به زبان ساده، زبان برنامه‌نویسی است که با یک کد پایه می‌توانید کدنویسی اندروید و IOS را انجام دهید و از دو بخش تشکیل شده است:

  1. کیت توسعه نرم‌افزار یا SDK: مجموعه‌ای ابزارهای توسعه که برای کامپایل کد بکار می‌روند.
  2. فریم‌ورک: کتابخانه‌ای برای طراحی رابط کاربری که بتوانید برای شخصی سازی عناصر صفحه‌تان از آن استفاده کنید.

برای توسعه فلاتر زبان برنامه‌نویسی دیگری به نام دارت بکار گرفته می‌شود که در واقع پیش نیاز فلاتر است و در توسعه front-end کاربرد دارد.

تاریخچه دارت

دارت، یک زبان برنامه‌نویسی همه کاره است که توسط گوگل در سال 2011 رونمایی شد. این برنامه با هدف توسعه مشتری، مانند برنامه‌های وب و موبایل طراحی شد که می‌تواند برای ساخت برنامه‌های سرور و دسکتاپ نیز استفاده شود.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط Stack Overflow 2021 ، دارت یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. از میان 80000 پاسخ دهنده، بیش از 5000 پاسخ دهنده که با جاوا اسکریپت کار‌ می‌کردند، تمایل داشتند که با دارت کار کنند. همچنین از دارت به عنوان یکی از زبان‌های پرتقاضا در سال 2021 و در آینده یاد شده است که این مساله افزایش تقاضا و اهمیت برنامه‌نویسان دارت را نشان می‌دهد.

برنامه‌نویسی دارت چیست و چه مواقعی استفاده می‌شود؟

دارت یک زبان برنامه‌نویسی مشتری مدار است که‌ می‌تواند برای ایجاد برنامه‌های سریع در هر پلتفرمی استفاده شود. این زبان برنامه‌نویسی اپن سورس یا متن باز، شی‌گرا و مبتنی بر کلاس برای نوشتن برنامه‌های کاربردی وب و موبایل است. هر مقدار جزء برنامه کاربردی در دارت، به عنوان یک شی در نظر گرفته‌ می‌شود. این زبان بر کلاس وراثت تأکید دارد و روشی دارد که آن را با زبان C قابل قیاس‌ می‌کند.

دارت همراه با Flutter برای ایجاد اپلیکیشن‌های موبایل استفاده‌ می‌شود. Flutter یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های Dart امروزی است. این واقعیت که دارت و فلاتر چند پلتفرمی هستند مزیتی قابل توجه است. از این جهت که به جای ایجاد دو برنامه مختلف برای آیفون و اندروید،‌ می‌توان یک برنامه را به سادگی با یک پایگاه کد ایجاد کرد. React Native، پیاده‌سازی چند پلتفرمی React نزدیک‌ترین رقابت فلاتر است.

در نظرسنجی دیگری که توسط Stack Overflow انجام شد، Flutter به عنوان یکی از پرطرفدارترین چارچوب‌های توسعه سال 2021 شناسایی شد. می‌توان پیش‌بینی کرد که فشار اخیر سازمان‌ها در سطح سازمانی برای ساخت برنامه‌های موبایل اندروید و iOS‌ می‌تواند به افزایش علاقه به دارت منجر شود.

برخی از ابزارهای محبوبی که با دارت ادغام‌ می‌شوند عبارتند از: Flutter، Strapi، Google Code Prettify، Appwrite و AngularDart.

ویژگی‌های اصلی زبان برنامه‌نویسی دارت در زیر ذکر شده است:

  • اوپن سورس یا متن باز بودن
  • کراس پلتفرم یا پلتفرم چندوجهی
  • برنامه‌نویسی نامتقارن
  • همزمانی
  • مجموعه ای غنی از کتابخانه‌های داخلی
  • نحو یا ترکیب آشنا و معروف

 تقاضای جهانی برای استخدام توسعه دهنده فلاتر و دارت

افزایش محبوبیت زبان دارت و پلتفرم فلاتر منجر به افزایش قابل توجه تقاضا برای توسعه‌دهندگان فلاتر و دارت شده است. در ادامه نقش‌ها و مسئولیت‌های اصلی یک توسعه‌دهنده دارت آمده است.

  • توسعه برنامه‌هایی با پلتفرم‌های چندوجهی برای وب و موبایل
  • طراحی اپلیکیشن حرفه‌ای
  • کدنویسی و تست کد دارت
  • کار با هر دو مدل ابزارهای بک‌اند و فرانت‌اند
  • توسعه API‌ها

چگونه برنامه‌نویسان برتر دارت را ارزیابی و استخدام کنیم؟

آزمون مهارت‌های داوطلب بخشی جدایی‌ناپذیر از هر فرآیند استخدامی است. یک پلتفرم آزمون پیش از استخدام مهارت‌های دیجیتال، به شما این امکان را می‌دهد که رزومه‌ها را ارزیابی کنید، براساس آن نامزدها را دعوت کرده و گزارش‌های ارزیابی را تجزیه و تحلیل کنید تا بهترین انتخاب یا تصمیم استخدامی را برای سازمان خود بگیرید.

روش‌های زیر را برای بررسی مهارت‌های فنی و درک کارجویان متقاضی برای استخدام توسعه دهنده فلاتر پیشنهاد می‌شود:

مصاحبه برنامه‌نویسی زنده برای استخدام توسعه دهنده فلاتر

مصاحبه برنامه‌نویسی زنده بستری بدون دردسر، یکپارچه و بدون درز برای انجام مصاحبه‌های کدنویسی با ارزیابی مهارت‌های برنامه‌نویسی فراهم می‌کند که در محیط‌های برنامه‌نویسی واقعی این روش در حال اجرا است. این به مصاحبه‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از راه دور یک محیط مصاحبه کدنویسی را بازسازی کنند که‌ می‌تواند به ارزیابی مهارت‌های برنامه‌نویسی در زمان واقعی کمک کند.

Code Replay

با کد ریپلای می‌توانید ویدیوی کد نوشته شده توسط داوطلب را تماشا کنید، جزئیات کامپایل، نتایج مورد آزمایش و میزان حافظه استفاده شده را مشاهده کنید. هر بار که داوطلب کدی را جمع‌آوری‌ می‌کند، نقاط مهم ظاهر‌ می‌شود که این‌ها در نهایت تایم لاین را طراحی می‌کنند. این مساله به تشخیص و تمایز برنامه‌نویسان خوب از برنامه‌نویسان متوسط کمک‌ می‌کند.

MCQ

سؤال چندگزینه ای (MCQ) از دو بخش تشکیل شده است: سؤال یا مشکل و مجموعه‌ای از گزینه‌ها یا پاسخ‌های ممکن که شامل یک کلید است که بهترین پاسخ برای سؤال است و تعدادی از عوامل حواس‌پرتی که پاسخ‌های قانع کننده اما نادرست به این سوال هستند.

سوالات کدنویسی

طیف گسترده‌ای از سوالات برای آزمایش مهارت‌های داوطلب با پارامترهای بسیاری وجود دارد. در حین بررسی نقش توسعه‌دهنده، می‌توانید مهارت‌های کدنویسی نامزد را آزمایش کنید.

AI-LogicBoxes

LogicBoxs یک پلت‌فرم شبه کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای ارزیابی مهارت‌های منطقی و حل مسئله برنامه‌نویسان طراحی شده است.

بهترین توسعه دهنده دارت و فلاتر را برای تیم خود استخدام کنید

Flutter یک فریمورک متن باز با طراحی توسط گوگل است که برای ساخت برنامه‌های زیبا، کامپایل شده بومی و چند پلتفرمی از یک پایگاه کد واحد است که از دارت به عنوان زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌کند.

اکنون متوجه شده‌اید که وقتی صحبت از استخدام یک برنامه‌نویس دارت یا توسعه‌دهنده فلاتر‌ می‌شود، داشتن مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم هر دو نقش مهمی در انتخاب دارند.

سوالات مصاحبه تشخیص مهارت‌های سخت استخدام توسعه دهنده فلاتر و دارت

  • راه‌های اجرای برنامه دارت چیست؟
  • تایپ چک در دارت چیست؟
  • تفاوت اصلی بین Flutter و WebView چیست؟
  • Pub در دارت چیست؟

سوالات مصاحبه تشخیص مهارت‌های نرم استخدام توسعه دهنده فلاتر و دارت

  • آیا‌ می‌توانید برای ما از تجربه‌تان در زمانی که مجبور بودید با کسی که با او مشکل دارید کار کنید، مثالی بزنید؟ چگونه آن وضعیت را مدیریت کردید؟
  • چگونه یک موضوع پیچیده را برای یک مشتری یا همکار جدید توضیح می‌دهید؟
  • چه زمانی یک کار را بدون تجربه قبلی انجام داده‌اید؟

میانگین حقوق توسعه دهندگان دارت و فلاتر

نمودار زیر میانگین حقوق برنامه‌نویس دارت و فلاتر در منطقه ایالات متحده و اروپا را نشان می‌دهد.

استخدام توسعه دهنده فلاتر

نتیجه

دارت محبوب‌ترین و موردتقاضاترین زبان  توسعه برنامه‌های آنلاین و موبایلی است. به این خاطر که متن باز، چند پلتفرمی است و یادگیری آسانی دارد. دارت شالوده یا ستون فقرات فلاتر است. فلاتر یک تکه قابل توجه از تکنولوژی است که به ساخت یک برنامه کاربردی چند پلتفرمی کمک‌ می‌کند. فلاتر نوش‌دارویی برای همه بیماری‌ها و مشکلات نیست، اما با توجه به دامنه عملکرد و سهولت اجرای آن، چارچوبی بسیار امیدوارکننده است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا