مدیریت استراتژیک

10 دلیل استفاده از آزمون ارزیابی به عنوان ابزار استخدامی

کارمندان رمز اصلی موفقیت یک شرکت هستند، اما چرا یا چگونه؟

فرض کنید که کارمندان یک سازمان خوب هستند. کارمندان خوب رمز موفقیت یک شرکت هستند. کارمندان اشتباه می‌توانند منشا سقوط یک شرکت باشند. استخدام نامزدهای اشتباه می‌تواند به یک مسئله عظیم برای یک سازمان تبدیل شود. به همین دلیل در هنگام استخدام باید بهترین‌ها را پیدا کنید.

بنابراین، انجام چه کاری شما را مطمئن می‌کند که شرکت‌تان بهترین کاندیداها را جذب می‌کند؟ چگونه می‌توان اطمینان داشت که شخصی را استخدام می‌کنید که کار را بهتر از دیگران انجام می‌دهد؟ در این مرحله است که ما توجه شما را به آزمایش مهارت قبل از استخدام جلب می‌کنیم.

آزمون‌های مهارتی قبل از استخدام ابزاری است که به طور فزاینده‌ای در بین مدیران استخدام بکار می‌رود، با نتایج عالی در افزایش دقت، کاهش هزینه‌ها و سرعت بیش از حد برای استخدام. طبق نظرسنجی انجمن مدیریت آمریكا، “تقریباً 90 درصد شركت‌هایی كه متقاضیان كار را به این شیوه می‌سنجد، استخدام‌هایی با کیفیت دارند و در صورت عدم کسب امتیاز در مهارت‌های اساسی افراد را از لیست خود خط می‌زنند.

برای کسانی که قانع نشده‌اند که باید آزمون قبل از استخدام را به روند جذب و استخدام خود اضافه کنند، در اینجا ده دلیل برای تحت تأثیر قرار دادن شما وجود دارد.

  1. در غربالگری اولیه می‌توانید تا 50 درصد از متقاضیان فاقد صلاحیت را حذف کنید و در نهایت احتمال استخدام اشتباه را کاهش دهید.
  2. می‌توانید تا 90 درصد از زمان صرف شده برای عناصر غیرضروری در فرایند استخدام که مستقیماً هزینه‌های جنبه‌های کم ارزش استخدام را افزایش می‌دهد، کاهش دهید.
  3. یک مطالعه ساده نشان داد، 75 درصد پیشرفت بیشتری در رضایت مدیر استخدام وجود دارد.
  4. شما فقط با چند ارزیابی دقیق طراحی شده می‌توانید میزان موفقیت خود را در استخدام دو برابر کنید.
  5. کاهش زمان صرف شده برای فعالیت‌های ناخواسته شما و تیم‌تان را به سمت تمرکز روی کارهای مهم دیگر سوق می‌دهد و باعث افزایش بهره‌وری می‌شود.
  6. کارفرمایان می‌توانند با استفاده از آزمون‌های قبل از استخدام، احتمال انتخاب بهترین کاندیداها برای شغل  مورد نظر را افزایش دهند.
  7. آزمون مهارت قبل از استخدام می‌تواند شما را در دستیابی به تناسب شغلی مناسب بین متقاضی و شغل مورد نیاز یاری دهد. تطبیق متقاضی مناسب با شغل مناسب منجر به افزایش رضایتمندی کارمندان، افزایش بهره‌وری و کاهش گردش کارکنان می‌شود که برای هر شرکتی می‌تواند هزینه‌بر باشد.
  8. حتی اگر آزمون‌های غربالگری گاه‌گاهی در دعاوی مورد اعتراض قرار می‌گیرند، شرکت‌ها می‌توانند با اطمینان از اعتبار و قابلیت اطمینان بودن آزمون، با اطمینان از عدم تأثیر تأثیرگذاری آزمون بر اقلیت‌ها یا گروه‌های محافظت‌شده و با استفاده مداوم از آزمون‌ها برای همه نامزدها، خطر قانونی خود را کاهش دهند.
  9. آیا ارزیابی‌های قبل از استخدام نسبت به داوطلبان ناعادلانه است؟ نه ارزیابی‌های قبل از استخدام به همه داوطلبان امتیاز عادلانه‌ای می‌بخشد تا خود را فراتر از رزومه خود با یک آزمون استاندارد ثابت کنند. افراد جویای کار از غربالگری سریع بهره‌مند می‌شوند و به آنها کمک می‌کنند بفهمند “شغل کامل” آنها کجاست.
  1. آزمون‌های قبل از استخدام بسیاری از نظرات و سوگیری‌های شخصی را از استخدام دور می‌کند که این امر امکان تصمیم‌گیری بهتر را فراهم می‌کند. استخدام عینی بر اساس نتایج آزمون علمی می‌تواند شما را در برابر دعاوی در صورت تقاضای یک متقاضی ناراضی، محافظت کند.

سوال بزرگ

هنوز یک سوال بزرگ وجود دارد. آیا می‌توانید با استفاده از آزمون پیش از استخدام داوطلبان بهتری پیدا کنید؟ اگر شخصی را بدون انجام این کار استخدام کرده‌اید، چه کسی می‌گوید که بهترین کاندید نیست؟ و از دیدگاهی دیگر، چه کسی باید بگوید داوطلبی را که استخدام کرده‌اید، پس از آزمایش، بهترین است؟

سوالات زیادی برای پرسیدن وجود دارد و پاسخ‌های بسیاری برای این سوالات. در مرحله اول، آزمایش کاندیداها، خود یک روش خارق العاده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها است. شما می‌توانید به راحتی تشخیص دهید که شخصی در مهارت‌های کاربردی قدرتمند است یا نه، یا اینکه چگونه ارتباط برقرار می‌کند. تنها کافی است چند سوال مطرح شود و شما می‌توانید نقطه نظرات خود را مطرح کنید. شما در اطمینان از استخدام خود موقعیت بهتری دارید. اگر این ارزیابی‌ها را انجام ندهید، در مورد کاندیدا اطلاعات کمتری خواهید داشت.

نتیجه

“مهارت” یا “شایستگی” مورد نیاز از شغلی به شغل دیگر متفاوت است. توجه به جزئیات، مدیریت زمان، تفکر شناختی، حل مسئله و مهارت یادگیری پارامتر‌هایی هستند که تقریباً در هر موقعیت شغلی به ما کمک می‌کنند. اما می‌توانید خیلی دقیق‌تر شوید.

ارزیابی‌ها (آزمون‌ها) باید به گونه‌ای انتخاب شوند که بتوانند در وقت و هزینه شما در غربالگری و در نهایت یافتن افراد با توانایی مناسب برای کار صرفه‌جویی کنند.

آزمون قبل از استخدام به نفع شرکت استخدام‌کننده است. شما افرادی متناسب با شغل و شرکت خود را استخدام خواهید کرد. به علاوه، شما از مزایای اضافی مقرون‌به‌صرفه و کارآمد بودن آن بهره‌مند می‌شوید. این آزمون‌ها به طور متوسط ​​30-20 دقیقه طول می‌کشد. می‌توان آنها را خیلی سریع انجام داد. اگر بهترین داوطلبان را برای شغل می‌خواهید، منطقی است که تست قبل از استخدام را در نظر بگیرید.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا