توسعه کارکناننگهداشت کارکنان

باکس‌های هدیه هیجان‌انگیز برای کارکنان

بهترین هدیه برای کارکنان چیزی است که به افراد احساس مهم بودن می‌دهد، آن‌ها احساس می‌کنند که عضوی از تیم هستند و به نیازهای آن‌ها توجه شده است. فرقی نمی‌کند که برای یک کمپین، به پایان رسیدن یک پروژه یا صرفا به عنوان یک تشکر از آن‌ها قدردانی می‌کنید، اینکه بتوانید بهترین هدیه را برای این کار پیدا کنید، تاثیر بسیار زیادی در خوشحال کردن افراد تیم‌تان خواهد داشت.

نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؟ هدایای بسیار زیادی وجود دارد، اما اینکه بتوانید تصمیم بگیرید دقیقا کدام یک از آن‌ها برای هدف و تیم شما مناسب است، اهمیت زیادی دارد و ممکن است در مرحله اول کمی سخت به نظر برسد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با لیستی از بهترین هدایای کارکنان آشنا کنیم.

انواع هدیه به پرسنل و کارکنان خانم و آقا

1. کارت‌های هدیه غذا

برای کارکنانی که در ساعت‌های طولانی در محیط‌های کارشان هستند، یکی از لذت‌بخش‌ترین هدایا، کارت‌های هدیه غذاست. زمانی که چنین هدیه‌ای به افراد می‌دهید، این امکان را به آن‌ها می‌دهید که علاوه بر اینکه خودشان می‌توانند از هدیه لذت ببرند، همراه با دوستان و خانواده‌شان نیز زمان خوشی را تجربه کنند. این نکته قطعا در ایجاد حس خوشایند برای افراد تاثیر به‌سزایی دارد.

2. کارت هدیه ماساژ

هیچ چیز به اندازه یک ماساژ حرفه‌ای در آخر هفته، برای پایان دادن به یک هفته کاری طولانی برای کارمندان خوشایند نیست. کارت هدیه برای سالن‌های ماساژ یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید به کارمندانتان بدهید.

3. باکس شکلات

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که عاشق شکلات نباشد. همه ما با حس کردن بوی خوش و شیرین شکلات ناخودآگاه لبخندی بر لبانمان می‌نشیند. زمانی که از کار روزانه خسته هستید، قطعا فنجانی چای یا قهوه به همراه تکه‌ای شکلات، حالتان را بهتر می‌کند.

4. فنجان قهوه

معمولا افراد در طول روز و در حین کار، چای یا قهوه زیادی می‌نوشند. یک فنجان یا ماگ قهوه، هدیه‌ای زیبا و کاربردی است که افراد با هر بار دیدن آن به یاد شما می‌‌‌‌‌‌‌افتند.

5. ارتفاع‌‌دهنده میز (desk riser)

اینکه تمام روز پشت میزتان بنشینید، می‌تواند کمی ناراحت‌کننده (uncomfortable) باشد. ممکن است در پایان روز عضلات دست و گردن شما درد بگیرند. ارتفاع‌دهنده میز یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌تواند فشار فیزیکی را کاهش و طبیعتا بهره‌وری را افزایش دهد.

6. پنکه رومیزی

برای کارکنانی که همیشه احساس گرما می‌کنند و خنکی کولرها برایشان کافی نیست، یکی از بهترین هدایایی است که می‌توانید به افراد بدهید. این پنکه‌ها می‌توانند به سیستم شخصی افراد متصل شوند و مسئله پریز برق نیز مطرح نمی‌شود.

7. کاکتوس‌های رومیزی

اینکه بخواهید تمام روز را در دفتر کارتان بگذرانید، به خصوص وقتی هوای بیرون از شرکت کاملا مساعد است، می‌تواند کمی سخت و اذیت‌کننده باشد.
زمانی که روی هر میزی کاکتوس کوچکی می‌گذارید، کمی حال و هوای دفتر کارتان را بهبود می‌دهد و طبیعتا در روحیه افراد نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

8. پلنر هفتگی

اینکه همیشه چیزی روی میزتان داشته باشید که بتوانید نکات مهم را روی آن‌ یادداشت کنید، جلسات مهم و مسئولیت‌های کاریتان را جایی جلوی چشمانتان داشته باشید، برای حفظ نظم کاری افراد بسیار مهم است.
یک پلنر هفتگی هدیه‌ای بسیار زیبا و صدالبته کاربردی برای کارمندانی است که بسیار منظم هستند و عادت دارند که همیشه موارد مهم را یادداشت کنند.

9. فلاسک چای/ آب

ممکن است کارکنان شما در طول روز برای آب خوردن تنبلی کنند و کمتر از جای خود بلند شوند. اگر به آن‌ها فلاسک‌های آب یا چای هدیه بدهید، می‌توانند در طول روز هیدراته بمانند. از آن‌جایی که یکی از دلایل خستگی ذهنی و جسمی دی‌هیدراته شدن بدن است، این کار در بهبود کیفیت کار افراد نیز تاثیر دارد.

10. شمع عطری

یک شمع معطر می‌تواند حال و هوای دلپذیری ایجاد کند و بودن در محیط کار را برای شما خوشایندتر کند. شمع یک هدیه کلاسیک و زیباست که می‌تواند احساس قدردانی را به کارمندان منتقل کند.

11. هدفون

بسیاری از کارمندان برای تمرکز بیشتر روی کارشان از هدفون برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌‌کنند. یک جفت هدفون باکیفیت می‌تواند در تقویت روحیه کارکنان تاثیر مثبتی داشته باشد.

12. پاور بانک

پاور بانک وسیله‌ای کاملا کاربردی است که همیشه طرفداران خود را دارد. به خصوص اگر افراد تیم شما کسانی باشند که به طبیعت‌گردی یا سفرهای طولانی علاقه دارند، به شدت از این هدیه استقبال خواهند کرد.

13. فلش (flash)

کسی را پیدا نکنید که از حافظه اضافه استقبال نکند. اینکه فضایی را داشته باشید که بتوانید مدارک مهمتان را ذخیره کنید، برای همه افراد خوشایند است؛ خصوصا زمانی که این فضای اضافه کاملا قابل حمل باشد و در جیب جا بگیرد.

کارهایی که در تهیه هدیه برای کارکنان باید انجام دهیم

حتما بودجه‌ای درنظر بگیرید. فرقی نمی‌کند که با هزینه شخصی برای کارکنان هدیه می‌خرید یا با کارت شرکت؛ حتما بودجه‌ مشخصی برای تهیه هدیه در نظر بگیرید.
حتما چیزی بخرید که کارکنانتان به آن علاقه داشته باشند. اگر هدیه شما حس خوبی در افراد ایجاد نکند، در واقع هزینه الکی کرده‌اید و پولتان را دور ریخته‌اید.
اتیکت‌های کسب و کار را در هدیه دادن درنظر بگیرید. دقت کنید که هدیه‌ای که به کارمندان می‌دهید، مناسب روابط و محیط‌های کاری باشد.
دقت کنید که زمان مناسبی را برای هدیه دادن به افراد انتخاب کنید. اگر جریان کاری آن‌ها را مختل کنید ممکن است هدیه شما تاثیر معکوسی داشته باشد.

کارهایی که در تهیه هدیه برای کارکنان نباید انجام دهید

در زمان خریدن هدیه کارمندان دورکارتان را به هیچ عنوان فراموش نکنید. با اینکه این افراد حضور فیزیکی ندارند، اما کار آن‌ها به اندازه افراد دیگر اهمیت دارد.
عمل هدیه خریدن را به تعویق نیندازید. اگر تا لحظه آخر در انجام این کار تردید داشته باشید، ممکن است نتوانید هدایای خوبی بخرید.
بیش از حد به این کار فکر نکنید. اگر همچنان درگیر این هستید که برای کارکنانتان چه چیزی بخرید، یا نمی‌دانید آن‌ها به چه چیزی علاقه دارند؛ عصبانی نشوید. هرچه بیشتر فکر کنید این کار سخت‌تر می‌شود. بهتر است این کار را انجام دهید و از بازخوردهایی که از افراد می‌گیرید، مطمئن باشید در دفعه‌های بعد انتخاب‌های بهتری خواهید داشت.

نتیجه‌گیری

هدایای تیمی برای هر مناسبتی عالی هستند؛ چه در حال جشن گرفتن یک سال موفق باشید، چه سالگرد تولد یکی از کارکنان باشد. ما در این مقاله سعی کردیم ایده‌هایی مناسب و کاربردی برای انتخابی بهتر ارائه کنیم.

منبع: cozymeal.com

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا