توسعه کارکنان

چطور بیشترین بهره وری را در محل کار داشته باشیم؟

در محیط‌های کاری پرشتاب امروزی فقط حضور در دفتر کارتان کافی نیست. برای زنده ماندن و پیشرفت باید کارها را به بهترین شکل انجام دهید. همه افراد در برخی روزها بازدهی بیشتری نسبت به روزهای دیگر دارند، اما اگر خود را در رکود می‌بینید، استراتژی مدونی برای موثر و کارآمد ماندن ابداع کنید، استراتژی که مطابق با فهرست عوامل حواس‌پرتی شما باشد. در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد. نکاتی که بتوانید با بهره وری بیشتر، باعث رشد خود و کسب‌وکارتان شوید.

با بدن‌تان خوب رفتار کنید

خواب کافی، اختصاص دادن زمان برای ورزش روزانه و خوردن غذای سالم، مقاومت مغز شما را در برابر حواس پرتی افزایش می‌دهد. هزینه‌ای که برای کم‌خوابی می‌پردازید این روزها بر کسی پوشیده نیست و یکی از علائم اصلی آن عدم توانایی در تمرکز است. ورزش منظم بر استرس غلبه می‌کند و خوابیدن هر شب را آسان‌تر می‌کند، در حالی که تغذیه سالم به شما انرژی می‌دهد. وقتی متوجه شدید که به سراغ نوشیدنی‌های شیرین یا میان‌وعده‌های ناسالم می‌روید، لحظه‌ای را به خاطر بیاورید که حس کرختی و خستگی تمام وجودتان را گرفته است.

شبکه‌های اجتماعی را کنار بگزارید

وقتی صحبت از اعتیاد می‌شود، ممکن است الکل یا مواد مخدر به ذهنتان خطور کند، اما برای بسیاری زندگی کردن حتی یک روز کاری بدون رسانه‌های اجتماعی بسیار دشوار است. بله، این به معنای فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و سایر موارد دلخواه شماست. از استفاده از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود در محل کار خودداری کنید، مگر اینکه شغل شما شامل تعامل با مشتریان در آنجا باشد. در صورت لزوم، در طول تعطیلات ناهار خود به سرعت پیام‌ها را بررسی کنید. این کار حواس‌پرتی شما را کم می‌کند و تمرکز خود را بر کارتان از دست می‌دهید.

لیستی از کارهایتان داشته باشید

ایجاد یک لیست کارهای روزانه ممکن است خیلی طرفدار نداشته باشد، اما همچنان یک راه عالی برای یک روز پربار ارائه می‌کند. از طریق یک لیست در موبایلتان می‌توانید از دستورالعمل‌ها پیروی کنید. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای تعیین اولویت‌های روزتان بکار ببندید و با اختصاص عدد یا المانهای حروف مختلف آنها را به اختصار مشخص کنید. برای مثالA الزام مطلق است B ممکن است چیزی باشد که شما امیدوار به انجام آن هستید و C می‌تواند یک وظیفه در صورت وجود زمان باشد.

وظایف بزرگ را به اجزای کوچک تقسیم کنید

هنگامی‌که فهرست کارها را تهیه می‌کنید، پروژه‌های بزرگ را به وظایف کوچک تقسیم کنید. با این کار دسترسی راحت‌تری برای خودتان فراهم می‌کنید. سازمان بخشی جدایی‌ناپذیر از بهره وری است و درهایی را به روی نتایج کارآمدتر می‌گشاید. اگر وظیفه شما نوشتن یک گزارش بزرگ است، ممکن است وقت خود را با نگرانی در مورد چگونگی شروع تلف کنید. شکستن این نوع تکلیف به بخش‌های قابل مدیریت، به شما امکان می‌دهد تا به درستی وارد شوید. حس موفقیت حاصل از اتمام هر کار کوچک و خارج کردن آن از فهرست، شما را به سمت بعدی سوق می‌دهد.

بهره وری بیشتر را با استراحت بیشتر به دست آورید

ممکن است زمانی که ضرب‌الاجل‌ها سر می‌رسند، یا زمانی که یک میلیون کار دارید که باید انجام دهید، استراحت سخت باشد. به هر حال زمانی را به خود و آرامش‌تان اختصاص دهید، متوجه خواهید شد که بهره‌وری‌تان را افزایش می‌دهد. در بخش‌هایی از زمان – بین 60 تا 90 دقیقه – کار کنید و سپس توقف کنید و دوباره پس از شارژ روحی خود اینکار را تکرار کنید. اما بخاطر بسپارید، استراحت به معنای بررسی حساب‌های رسانه اجتماعی نیست. با کشیدن برق و پیاده‌روی یا چرت زدن به مغزتان 15 دقیقه استراحت بدهید.

همه چیز را مرتب نگه دارید

صاف کردن فضای کار یک مراسم عالی برای پایان روز است. صبح روز بعد می‌رسید تا فایل‌های مربوط به پروژه برتر خود را آماده و در انتظار شما بیابید. اوراق نامربوط بایگانی می‌شود یا در زباله ذخیره می‌شود. برخی افراد ادعا می‌کنند که در مکان‌های نامرتب بهتر کار می‌کنند، اما برای چند هفته وسایل خود را مرتب کنید و سپس موافق خواهید بود که یک میز نامرتب برای بهره وری مفید نیست.

عادت هم‌زمان چند کار کردن را کنار بگذارید

ممکن است به لطف فناوری انجام همزمان دو، سه یا حتی چهار کار برای شما امکان‌پذیر باشد و ممکن است فکر کنید که همه این وظایف از شما انتظار می‌رود. اغلب در چنین حالتی بهره‌وری کاهش پیدا می‌کند زیرا بهره وری مبتنی بر تمرکز است. وقتی همزمان گزارشی را که دیروز نوشتید ویرایش می‌کنید، چگونه می‌توانید روی یک مکالمه تلفنی مهم تمرکز کنید؟ شما باید گهگاه به چندوظیفه متوسل شوید، اما سعی کنید تا حد امکان روی یک چیز تمرکز کنید.

برای بهره وری خوش‌بینی را تمرین کنید

منفی بودن نیاز به انرژی دارد، بنابراین اگر سعی کنید جنبه‌های مثبت را ببینید، بیشتر روی کار خود سرمایه‌گذاری خواهید کرد. یک نگرش مثبت و خوش بینانه ذهن شما را از رفتن به منطقه پراسترس باز می‌دارد. سعی کنید به خود یادآوری کنید که می‌توانید کارها را انجام دهید، یا در حالی که وارد دفتر خود می‌شوید لبخند بزنید. همچنین بازخورد بهتری از همکارانتان دریافت خواهید کرد، که همیشه یک مزیت بشمار می‌رود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا