جذب و استخدام

چطور هوش مصنوعی در فرایند استخدام تاثیرگذار است؟

آیا مصاحبه‌ها معمولا در واقعیت افزوده (augmented reality) انجام می‌شود؟ شاید یک روز. اما  ما در اینجا درباره فناوری صحبت نمی‌کنیم. هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به دپارتمان‌های منابع انسانی کمک زیادی کرده است. در حالی که برخی هنوز تمایلی به استفاده از آن ندارند، برخی دیگر آن را به طور یکپارچه در مراحل مختلف فرایند استخدام خود ادغام کرده‌‌اند. صرفه‌جویی در زمان، حذف سوگیری‌های شناختی و استفاده آسان از جمله مزیت‌هایی است که هوش مصنوعی در تشخیص موثر پتانسیل یک کارجو دارد. ما اینجا هستیم تا در مورد اینکه چگونه می‌توانید با خودکار کردن مراحل خاصی از فرآیند استخدام، بهره‌وری را افزایش دهید و به یک استخدام‌کننده حرفه‌ای تبدیل شوید، صحبت کنیم!

 

استخدام حرفه‌ای و هوشمند

یک برنامه استخدام حرفه‌ای و هوشمند به شما این امکان را ‌می‌دهد که هزاران رزومه را در عرض چند ثانیه تجزیه و تحلیل کنید. هوش مصنوعی در استخدام عناصر واقعی رزومه یک کارجو، مانند تجربه و مهارت‌های حرفه‌ای ‌آن‌ها را استخراج  و مرتب کردن برنامه‌ها را برای استخدام‌کننده، آسان‌تر می‌کند. داستان به همی‌جا ختم نمی‌شود، هوش مصنوعی می‌تواند برنامه‌ها را با میانگین رفتاری کارکنان شرکت و افرادی که قبلا از طریق داده‌های ذخیره‌شده استخدام شده‌اند، مقایسه کند. این کار به نوعی صرفه‌جویی در زمان است که به استخدام کننده اجازه ‌می‌دهد انرژی‌اش را روی حرکت به مرحله بعدی متمرکز کند: و این یعنی مصاحبه.

 

مزایای این کار چیست؟

برای شروع، به استخدام‌کنندگان منابع انسانی و داخلی اجازه می‌دهد تا روی کارهای مفیدتر تمرکز کنند. مرتب‌سازی دستی رزومه‌ها، انتخاب و ارزیابی مهارت‌های ذکرشده را فراموش کنید. این نوع وظایف خسته‌کننده، اکنون خودکار شده‌اند و به تیم‌های مسئول این امکان را می‌دهند تا روی مراحل دیگر فرآیند استخدام تمرکز کنند.

هوش مصنوعی  همچنین امکان جلوگیری از اشتباهات انتخابی، که ممکن است در صورت تکیه بیش از حد به شهود برای شرکت هزینه داشته باشد، را ممکن ‌می‌سازد. استفاده از هوش مصنوعی در استخدام به معنای کاهش تأثیر سوگیری‌های شناختی و به دست آوردن کارایی بیشتر است. AI بدون توجه به سن، قومیت، جنسیت، منشاء اجتماعی و شایستگی‌های کارجو، بر مهارت‌های فرد تمرکز می‌کند. سپس استخدام‌کننده ‌می‌تواند بر اساس داده‌های عینی و واقعی تصمیم بگیرد که آیا کارجو را ملاقات کند یا خیر. هوش مصنوعی همچنین این امکان را فراهم ‌می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که فرآیند استخدام شما باعث بهبود تنوع و شمول ‌می‌شود یا نه.

 

استخدام پیش‌بینی‌کننده

یکی دیگر از پشتیبانی‌های استخدام حرفه‌ای، استخدام پیش‌بینی‌کننده است. در استخدام پیش‌بینی‌کننده، از هوش مصنوعی برای تعیین پتانسیل یک فرد برای ادغام در یک موقعیت استفاده می‌شود. هدف، محدود کردن گردش مالی و در نتیجه هزینه‌های مرتبط با استخدام ناموفق است. این تجزیه و تحلیل بر اساس داده‌های ذاتی شرکت انجام می‌شود، مانند: کارمندان فعلی، میزان عدم مشارکت در موقعیت‌های مشابه، ویژگی‌های شخصی مورد قدردانی در تیم‌ها، حتی سطح رضایت، که برای همه این‌ها از یک سیستم هوش مصنوعی استفاده می‌شود. برای انجام این کار، منابع انسانی باید از قبل عوامل عملکرد کلیدی را برای موقعیت موردنظر، تعیین کند. پس از ایجاد یک نمایه ایده‌آل دقیق، الگوریتم را ترک ‌می‌کنیم تا بهترین کارجوهای بالقوه را انتخاب کنیم.

 

استخدام‌کننده تقویت‌شده

استخدام کننده تقویت‌شده، یک ماشین نیست. با این حال، ‌آن‌ها ‌می‌دانند که چگونه از هوش مصنوعی در استخدام برای افزایش بهره‌وری کلی استفاده کنند. با استفاده از این نوع استخدام، ‌آن‌ها ‌می‌توانند زمان صرف شده برای داوطلبان قبل از غربالگری را کاهش دهند.

به لطف الگوریتم هوش مصنوعی، ‌آن‌ها ‌می‌توانند روی پروفایل‌های مناسب تمرکز کنند و بنابراین تعداد مصاحبه‌های مورد نیاز را کاهش ‌دهند. فکر می‌کنید این کار چه تاثیری دارد؟ تأثیر مثبت بر برندسازی کارفرما، همچنین افزایش عملکرد در تیم‌ها و کاهش جابه‌جایی کارکنان در سال اول. به عبارت دیگر، استخدام‌کننده تقویت‌شده به «ماشین» می‌گوید که به دنبال چه چیزی است، سپس می‌توانند بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط هوش مصنوعی و اهداف شرکت، تصمیم عادلانه‌ای بگیرند.

 

هوش مصنوعی جای انسان را نمی‌گیرد

آیا ‌می‌توان گفت که الگوریتم‌ها کاملا خطاناپذیر هستند؟ خیر، همیشه یک حاشیه خطا وجود دارد. اینجاست که استخدام‌کننده، استاد بازی باقی ‌می‌ماند. در حالی که ماشین به طور موثر جایگزین برخی از وظایف انسانی مانند شناسایی 10 کارجوی برتر از میان 500 کارجو، در کمتر از یک ثانیه ‌می‌شود، با اینحال نمی‌تواند جایگزین توانایی‌های تصمیم‌گیری استخدام کننده شود، که بر اساس عناصر خارج از الگوریتم هستند. به عنوان مثال، به ایجاد رابطه با کارجوها، به ویژه موفق‌ترین آن‌ها، فکر کنید. این رابطه همچنین شامل تعامل با کارجوها در حین برقراری ارتباط و ایجاد برند کارفرمایی ‌می‌شود.

ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که نقش استخدام کنندگان این است که یک کارجو را برای پیوستن به شرکت ترغیب کنند و مطمئنا یک ماشین نمی‌تواند آن را مدیریت کند. برای استخدام‌کنندگان تقویت‌شده، اصل این بازی اینجاست که هوش مصنوعی کجا می‌تواند کدام فرایندها را بهینه کند.

یک استخدام‌کننده تقویت‌شده می‌داند چگونه از هوش مصنوعی به نفع خود برای افزایش بهره‌وری و تمرکز بر کسب‌وکار اصلی‌اش استفاده کند. با واگذاری وظایف خسته‌کننده به هوش مصنوعی، ‌آن‌ها ‌می‌توانند زمان بیشتری را به انسانی کردن روابط با کارجوهای منتخب، بهینه‌سازی استراتژی مدیریت استعداد، اجرای سیاست برنامه‌ریزی استراتژیک نیروی کار و جذابیت بیشتر برند کارفرما اختصاص دهند.

 

منبع: assessfirst.com

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا